رسانه آمریکایی: ایران و اسد، تنها راه مقابله با داعش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - رسانه آمریکایی: ایران و اسد، تنها راه مقابله با داعش

اما درباره نیروهای نظامی مخالف بشار اسد که آمریکا تمایل به کمک نظامی به آنها دارد؛ این نیروها، منسجم و یکپارچه نیستند. بسیاری از آنها نیز سلاح های اهدایی از آمریکا را به افراط گرایان اسلامی در سوریه فروخته بودند.

یک رسانه آمریکایی در یادداشتی ارتش های ایران و سوریه را تنها نیروهای قادر به مقابله با داعش معرفی کرد.

به گزارش عصرایران، سایت خبری آمریکایی "دیلی بِست" (The Daily Beast) نوشت: تنها راه عملی برای شکست گروه تروریستی داعش از طریق کار با ایران و رئیس جمهور سوریه بشار اسد است.

این سایت ادامه داد: گروه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته در نشستی با فرماندهان ارتش کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش شرکت کرد. این ائتلاف تاثیرگذاری نداشته است.

در کوتاه مدت تنها راه برای توقف داعش این است که آمریکا با بشار اسد و ایران همکاری کند. البته این شیوه و راه، پرمانع و پرخطر است اما جایگزین واقعی ندارد. دلیل این موضوع نیز این است که نیروی هوایی به تنهایی نمی تواند داعش را متوقف کند چه برسد به شکست این گروه.

افرادی که خواهان افزایش حملات هوایی آمریکا به داعش هستند اعتقادی ندارند که این افزایش حملات، راه حل است.
در حال حاضر ارتش عراق یا مخالفان مسلح بشار اسد که مورد حمایت آمریکا هستند نیروی زمینی قادر به رویارویی با داعش ندارند. پ

مقامات کاخ سفید آمریکا خود هم می دانند که هواپیماها و موشک ها می توانند به نیروهای نظامی کردستان عراق کمک کند و برخی از پالایشگاه های نفت در اختیار تندروها را نابود کند. با این حال کاخ سفید هنوز به طور جدی به لزوم بکارگیری نیروی زمینی برای مقابله با داعش معتقد نیست و تنها به "امیدواری" کفایت می کند.

گروه اوباما قبلا می گفت ارتش عراق برای نوری مالکی نخست وزیر وقت عراق نمی جنگند بلکه برای دولتی فراگیر تر وارد جنگ خواهد شد پس راه حل با سرنگونی نوری مالکی و تعویض او با نخست وزیری جدیدی بود که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و بتواند نیروهای سیاسی ناراضی سنی و کُرد را جذب کند.

با این حال شانس یار آمریکا نبود زیرا دولت جدید عراق قدرت خود را برای حل مشکلات اساسی کشورش نشان نداده است. همچنین نیروهای نظامی عراق تاثیرگذار نبوده اند.

اما درباره نیروهای نظامی مخالف بشار اسد که آمریکا تمایل به کمک نظامی به آنها دارد؛ این نیروها، منسجم و یکپارچه نیستند. این نیروها شامل طیفی از دموکراتیک ها تا بنیادگرایان اسلامی هستند. بسیاری از آنها نیز سلاح های اهدایی از آمریکا را به افراط گرایان اسلامی در سوریه فروخته بودند.

سوریه و ایران تنها می توانند در کوتاه مدت، نیروی زمینی قدرتمندی را برای مقابله با داعش ارائه کنند. اما ترکیه دیگر شریک احتمالی نشان داده است بیش از آنکه به دنبال اقدام علیه داعش باشد متمایل به زدن کردهاست.

این رسانه آمریکایی با این حال درباره تکیه کردن آمریکا به ایران و سوریه در جنگ با داعش در دراز مدت هشدار می دهد و می گوید: در این وضعیت دو کشور در داخل و خارج از خاورمیانه، قدرت بیشتری پیدا می کنند.

اخبار بین الملل - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------