خشم داعش از اعضایش در پی فاش کردن اطلاعات این گروه در اینترنت



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - خشم داعش از اعضایش در پی فاش کردن اطلاعات این گروه در اینترنت

براساس گزارش منتشر شده اعضای داعش اخیرا استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اینترنتی را کاهش داده و رهبران داعش از اعضای خود خواسته‌اند تا از فاش کردن اطلاعات درباره این گروه در اینترنت خودداری کنند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در حالی که براساس گزارشات از آغاز حملات هوایی ائتلاف علیه گروه داعش در اوت گذشته، این گروه تلاش می‌کند تا خود را از دشمنانش مخفی کند و اقدامات خود را پنهانی انجام دهد و پس از اینکه اعضای داعش برخی اطلاعات این گروه را در اینترنت منتشر و فاش کردند داعش تلاش می‌کند تا از فاش شدن اطلاعات خود در اینترنت ممانعت به عمل آورد. طوری که در پیام‌ها و کتابچه‌هایی به زبان عربی برای اعضای خود توضیح می‌دهد که چگونه از فاش کردن اطلاعات در اینترنت جلوگیری کنند. این پیام‌ها و کتابچه‌ها تنها شامل تصاویر نیستند بلکه شامل فایل‌های پی‌دی‌اف و ورد نیز هستند.

از میان اقدامات دیگر داعش برای ممانعت از فاش شدن اطلاعات این گروه در اینترنت ایجاد هشتگ (برچسب‌های اینترنتی) با عنوان «کمپین سانسور رسانه‌ای» در هفته‌های اخیر است که شهرت گسترده‌ای داشته است. این هشتگ جدید از اعضای داعش می‌خواهد تا از تبادل نامه‌ها از طریق پایگاه توییتر که شامل اسامی یا پایگاه‌ها باشد، خودداری کنند و همچنین تصاویر افرادی را که امکان تشخیص هویت آنها در اینترنت وجود دارد، منتشر نکنند.

همچنین داعش اقدامات امنیتی جدید و شدیدتری را با صدور دستوراتی به برخی اعضای خود برای دور شدن از شبکه‌های ارتباط جمعی به طور کامل، اتخاذ کرده است.

همچنین یکی از صاحبان کافینت در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه می‌گوید که اعضای این گروه در حال حاضر خیلی کم از پایگاه‌های ارتباط اجتماعی مثل توییتر استفاده کرده و دیگر هیچ‌کدام از آنها تصاویر خود را با سرهای بریده شده منتشر نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد پلیس امور مذهبی وابسته به داعش با نام «الحسبه» این روزها به فعالیت‌های اعضای این گروه در اینترنت توجه بیشتری می‌کند و تدابیر امنیتی اخیر موجب افزایش شدید اعلام شده است به طوری که دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که داعش طی سه ماه گذشته تاکنون حدود 20 تن از اعضای خود را به خاطر دست داشتن در عملیات جاسوسی اعدام کرده است.
اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------