دختر اسپانیایی در تلاش برای تیمم در خاک خلیفه



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - دختر اسپانیایی در تلاش برای تیمم در خاک خلیفه

دولت اسپانیا نگران افزایش روز افزون شمار زنان داعشی در شهر سبته است که تحت حاکمیت این کشور قرار دارد.

به گزارش العالم، یکی از تحقیقات امنیتی اسپانیا نشان می دهد که شهر سبته در شمال مغرب تحت حاکمیت اسپانیا است و زنان داعشی در این شهر تلاش بی وقفه ای برای پیوستن به خلافت ابوبکر البغدادی دارند. این زنان به عنوان جنگجو مورد استفاده قرار می گیرند یا به سرعت در صحنه نبرد به ازدواج در می آیند.

این تحقیقات درپی بازداشت یک دختر 21 ساله انجام شد که قصد سفر برای پیوستن به داعش را داشته است.

دستگاه امنیتی اسپانیا این دختر اهل محله "ال مورو" در شهر سبته در حالی بازداشت کرد که به زعم خود قصد داشت با خاک دولت "ابوبکر البغدادی" تیمّم کند! ساماندهی این کار از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته بود.

اگر هوشیاری پدر و مادر این دختر نبود، او قصد داشت از طریق بندر "مالاگا" در جنوب اسپانیا به سمت ترکیه و از آنجا به مناطق تحت نفوذ داعش در عراق و سوریه برود. نیروهای امنیتی توانستند نقشه این دختر را خنثی کرده و او را بازداشت کنند.

تحقیقات از این دختر برای هدایت نیروهای امنیتی به شبکه گسترده تری که داعش به زبان اسپانیایی از طریق پایگاه های اجتماعی به دنبال جذب افراد است، ادامه دارد.

براساس این منبع اسپانیایی، زنانی که برای سفر به سرزمین خلافت فریب می خورند، در اکثر اوقات به صفوف جنگجویان مرد داعش ملحق نمی شوند، بلکه از آنها برای پخت و پز و نظافت استفاده می شود یا به عقد "مجاهدان" (عناصر مسلح) در می آیند. هدف برخی از آنها نیز مسافرت برای ملحق شدن به همسرانشان است که پیشتر به داعش پیوسته اند.

براساس این گزارش، تحقیقات جاری در شهر سبته دو نکته مهم را یادآور می شود؛ نخست این که سبته همچنان کانون اول تروریست پروری درمقایسه با ملیلیه است که تحت حاکمیت اسپانیا می باشد و دوم این که داعش در زمینه جذب زنان بسیار فعال است به گونه ای که 10 درصد افراد متمایل به سفر به سرزمین تحت کنترل داعش را زنان تشکیل می دهند.
اخبار بین الملل - العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------