نامه سرگشادۀ علمای عرب به سرکرده داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - نامه سرگشادۀ علمای عرب به سرکرده داعش

بیش از 126 روحانی، پژوهشگر و فقیه مسلمان با ارسال نامه‌ای به سرکرده گروهک تروریستی داعش، از "تفسیر به رأی" آیات قرآن مطابق با منافع این گروه انتقاد کردند.

به گزارش العالم، در این نامه آمده است: فتوا دادن در اسلام فقط پس از دارا بودن شرایط کامل از سوی مفتی بر اساس کتب اصول جایز می باشد، لذا نمی توان از یک آیه قرآن برای صدور حکم بدون در نظر گرفتن تمام متون اقتباس نمود، همچنین حکم شرعی در اسلام بدون آگاهی کامل از زبان عربی امکان پذیر نیست.

در این نامه تاکید شده که "تفسیر به رأی" آیات قرآن مطابق با منافع آنی داعش، نقض آشکار مفاهیم فقه اسلامی است که تمام مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند.

در این نامه تصریح شده که سرکردگان و مزدوران داعش چیزی از اسلام نمی فهمند و استنباط آنان از اسلام مغایر با فقه رایج در نهادهای دینی در جهان اسلام است. 

علمای عرب تاکید کرده اند: در اسلام قتل نفس بی گناه، تکفیر دیگران مگر در صورت بیان علنی آن، بی حرمتی به نصاری یا اهل کتاب جایز نیست، همچون ایزدی ها که جزو اهل کتاب شمرده شده اند.

"شوقی علام" مفتی مصر، "صادق المهدی" رییس حزب امت سودان ، "سعدالدین الهلالی" رییس بخش فقه تطبیقی دانشگاه الازهر، "سیف رجب قزامل" رییس سابق دانشکده شریعت و قانون دانشگاه الازهر از مهمترین امضا کنندگان این نامه هستند.
اخبار بین الملل - العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------