آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

برنامه های مشکوک داعش در پاکستان



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - برنامه های مشکوک داعش در پاکستان

ساکنان محلی اعلام کردند افراد ناشناس روز چهارشنبه اطلاعیه های متعلق به «داعش» را در منطقه قبایلی وزیرستان جنوبی در پاکستان توزیع کردند.

به گزارش شبکه خبر این در زمانی است که مقامات مسئول حضور داعش در منطقه وزیرستان را رد کردند و گفتند: فردی با انگیزه های نامعلومی به توزیع و پخش اعلامیه ها مبادرت ورزیده است.

افراد ناشناس پیشتر نیز اعلامیه ها و جزوه های متعلق به داعش را در شهر های بزرگ پاکستان مانند کراچی ، لاهور ، پیشاور و همچنین در اردوگاه های آوارگان افغان در شمال غرب این کشور پخش کردند ولی توزیع آن در وزیرستان جنوبی که مقر اصلی گروه طالبان است برای نخستین بار صورت می گیرد.

گروه های قبایلی در وانا مرکز وزیرستان جنوبی اعلام کردند صبح چهارشنبه چندین اعلامیه و جزوه دست نوشته متعلق به دولت اسلامی را که به زبان اردو بود در بازار اصلی این منطقه یافتند. مردان قبایلی گفتند:  افراد ناشناس این اعلامیه ها را در بازار رستم که شهروندان را به حمایت از گروه جدایی طلب طالبان ترغیب می کند پخش کردند. گروه مسلح « مولوی نظیر » در وانا و مناطق حومه آن نفوذ زیادی دارد و این گروه جزو گروه تحریک طالبان نیست.

مولوی نظیر سال گذشته در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به وزیرستان کشته شد. در اعلامیه های پخش شده آمده است:  موسس داعش دستور داده است با کسانی که مسئول کشتار افراد مسلح هستند برخورد شود.

در این اعلامیه ها همچنین شیخ قبیله به جاسوسی برای آمریکا  و گرا دادن به هواپیماهای آمریکایی برای هدف قرار دادن گروه های مسلح در منطقه متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد ، تکذیب حضور داعش در پاکستان در حالی است که شش نفر از سرکرده های طالبان پاکستان از جمله شهید الله شاهد ماه گذشته بعد از جدایی از گروه تحریک طالبان به داعش پیوستند.
اخبار بین الملل - شبکه خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------