آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

گزارش وزارت دفاع عراق درباره روند جنگ با داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - گزارش وزارت دفاع عراق درباره روند جنگ با داعش

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق جمعه شب با حضور در اتاق عملیات مشترک در مقر وزارت دفاع، از روند عملیات نظامی در میادین نبرد با گروه تروریستی داعش آگاه شد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، حیدر العبادی دستورات لازم را به فرماندهان عملیاتی براساس محدوده عملیاتی آنها به منظور آزادسازی همه مناطق تحت اشغال داعش را صادر کرد.

عملیات نظامی برای بیرون راندن داعش از مناطق تحت اشغال این گروه در دو استان نینوا و صلاح الدین ادامه دارد. همزمان نیز عملیات نظامی در استان الانبار برای مقابله با این گروه در جریان است.

نیروهای عراقی موفق شدند در عملیات‌هایی مناطقی در سامراء و تکریت را از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، برخی منابع اعلام کردند یکی از عناصر گروه تروریستی داعش که سرنشین یک خودروی بمب‌گذاری شده بود، خود را نزدیک ساختمان مرکز فرماندهی عملیات الانبار در شمال شهر «الرمادی» در عراق منفجر کرد.

پس از این انفجار درگیری‌های مسلحانه‌ای در نزدیکی این ساختمان به‌وقوع پیوست و شماری کشته یا زخمی شدند.

پاکسازی 60 درصد «المعتصم» در جنوب سامراء
فرمانده عملیات سامرا، روز چهارشنبه از پاکسازی 60 درصد از منطقه «المعتصم» در جنوب سامراء از وجود عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش «المسله»، سرتیپ «عماد الزهیری» فرمانده عملیات سامرا در سخنانی گفت: «نیروهای ارتش عراق حدود 60 درصد از منطقه المعتصم در جنوب سامرا را آزاد کرده‌اند و طی ساعات آینده این شهر به صورت کامل پاکسازی خواهد شد.»

الزهیری افزود: «امروز (چهارشنبه) همچنین جاده سامراء به تکریت پس از هلاکت ده‌ها عنصر تروریستی داعش در منطقه مکیشیفه پاکسازی و امنیت این جاده برقرار شد.»

آزادسازی منطقه‌ای در جنوب تکریت
یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین، چهارشنبه از آزادسازی منطقه‌ای در جنوب تکریت از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش رسانه‌های عراقی، یک منبع امنیتی گفت: «نیروهای امنیتی به همراه نیروهای مردمی طی یک عملیات امنیتی شرق شهرستان "الدجیل" (120 کیلومتری جنوب تکریت) توانستند پس از درگیری با عناصر داعش، منطقه "البو حصوه» را آزاد کنند.»

این منبع که نخواست هویتش فاش شود، با اعلام اینکه «این عملیات به کشته شدن 30 تن از داعشی‌ها منجر شد»، افزود «نیروهای امنیتی در حال پاکسازی این منطقه و تفتیش خانه‌ها به منظور کشف خانه‌های بمب‌گذاری شده و خنثی کردن آنها است.»

آغاز عملیات گسترده ارتش برای پاکسازی هیت
عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی شهرستان هیت در استان الانبار از لوث تروریست‌های داعش آغاز شد.

اخبار بین الملل - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------