افزایش خطرحملات تروریستی خودسرانه درانگلیس



اخبار,اخبار بین الملل ,حملات تروریستی

 

اخبار بین الملل - افزایش خطرحملات تروریستی خودسرانه درانگلیس

گزارش‌ها در انگلیس حاکی از آن است که وضعیت در این کشور به گونه‌ای است که هر زمان ممکن است حملات تروریستی از سوی افراد خودسر و به سبک گروگانگیری اخیر در سیدنی، رخ دهد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه اسپوتنیک، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس گزارش داد:‌ از آنجا که انگلیسی‌ها به شکل روز افزون به افراط گری کشیده می‌شوند و اغلب این اتفاق از طریق اینترنت رخ می‌دهد، وضعیت برای جلوگیری از کلیه حملات تروریستی بسیار دشوار شده است.

در این گزارش آمده است که هر لحظه ممکن است حملاتی مشابه آنچه که در کافه لینت در سیدنی اتفاق افتاد در انگلیس رخ دهد.

این رسانه انگلیسی خاطر نشان کرد : حملات تروریستی از سوی افراد خودسر که ارتباط مستقیمی با سازمان‌های تروریستی ندارند را بسیار سخت می توان پیشبینی کرد و برخی از تحلیلگران چنین حملاتی را اصلی ترین چالش پیش روی غرب در دوره فعلی می دانند.

پیشتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفته بود:‌ تا کنون با تلاش نیروهای امنیتی توطئه‌های تروریستی کشف و با موفقیت خنثی شده‌اند. کامرون همچنین عنوان کرد که نظارت بر شبکه‌های تروریستی که از خاورمیانه تا انگلیس گسترش پیدا می‌کند بسیار اهمیت دارد اما از آنجا که هر چه بیشتر افرادی پیدا می‌شوند که سرخود به افراط کشیده می‌شوند و اغلب نیز از طریق اینترنت اتفاق می‌افتد، بنابراین جلوگیری از حملات تروریستی چنین افرادی بسیار سخت تر است.

با این حال از آنجا که دستیابی به سلاح در انگلیس بسیار سخت‌تر از استرالیا است، احتمال وقوع حملات افراد خودسر مشابه حمله سیدنی در انگلیس کمتر است. با این حال روزنامه دیلی تلگراف می نویسد همانطور که مورد رخ داده در استرالیا نشان داد حملات افراد خودسر ممکن است در طول زمان تنوع پیدا کنند و شرایط نیروهای امنیتی برای پیش بینی آن‌ها سخت‌تر شود.

دامن زدن به حملات تروریستی از سوی افراد خودسر تاکتیکی است که مورد حمایت گروه‌های افراط گر نظیر داعش قرار دارد. تبلیغات داعشی از چندی پیش بر برخی افراد در کشورهای غربی تاثیر گذاشته و ممکن است افراد به افراط کشیده شده وتصمیم به حمله بگیرند.

روزنامه دیلی تلگراف خاطر نشان کرد:‌ اگرچه این افراد اغلب آموزش نظامی ضعیفی دیده‌اند و بدون طرح منسجمی دست به حمله می زنند، اما می توانند ترس و وحشت را میان مردم افزایش دهند. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------