رد پای خون‌آلود داعش از کجا سرچشمه می‌گیرد؟



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - رد پای خون‌آلود داعش از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

علاوه بر تروریست‌های اصلی که در قلمروی ناتو پناه گرفته‌اند، سازمان‌های امنیتی اعضای ناتو، از جمله آمریکا و انگلیس، در طول مرزهای سوریه و ترکیه، به مسلح کردن، تامین مالی و تجهیز آنچه که آن‌ها «شورشیان میانه رو»(!) می‌نامند، مشغول هستند.

پایگاه تحلیلی "نیو ایسترن اوت‌لوک" در مقاله‌ای به قلم "تونی کارتالوچی" می‌نویسد: «دویچه وله» آلمان به تازگی از ماجرای صدها کامیونی که روزانه منابع و تدارکات زیادی را به ارزش میلیاردها دلار به خاک سوریه منتقل می‌کنند، تا آ‌ن‌ها را مستقیما به دست داعش برسانند، پرده برداشت.

*** ترکیه، نقطه ترانزیتی و توقفگاه تروریست‌هایی که از سراسر دنیا روانه سوریه می‌شوند
کشور ترکیه از سال ۱۹۵۲ تاکنون، یکی از اعضای ناتو به شمار می‌رود و نقشی کلیدی در بی‌ثباتی و نابودی کشور همسایه خود یعنی سوریه ایفا کرده است. ترکیه از سال ۲۰۱۱ اجازه داده است که قلمری این کشور به عنوان یک نقطه ترانزیتی و توقفگاه برای تروریست‌های فرقه‌ای که از سراسر دنیا روانه سوریه می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

در سال ۲۰۱۱، پس از آنکه جنگ لیبی به نفع ناتو پایان یافت، تروریست‌هایی که توسط خود ناتو مسلح شده بودند و از پوشش هوایی ناتو در آفریقای شمالی برخوردار بودند، به سرعت به ترکیه منتقل شدند تا بتوانند از آنجا وارد سوریه شده و در دولت و ارتش این کشور به خدمت گرفته شوند. از آن زمان به بعد، عده بیشماری از تروریست‌ها، نه تنها ترکیه، بلکه لبنان و اردن را نیز به عنوان منزلگاه و توقفگاه خود مورد استفاده قرار دادند.

*** ناتو محور اصلی تامین منابع داعش
علاوه بر تروریست‌های اصلی که در قلمروی ناتو پناه گرفته‌اند، سازمان‌های امنیتی اعضای ناتو، از جمله آمریکا و انگلیس، در طول مرزهای سوریه و ترکیه، به مسلح کردن، تامین مالی و تجهیز آنچه که آن‌ها «شورشیان میانه رو» می‌نامند، مشغول هستند. اخیرا فاش شده است که این تروریستها با القاعده و داعش در ارتباط بوده‌ و توسط آن‌ها سازماندهی می‌شوند.


گزارش «دویچه وله» فقط شامل همکاری ترکیه با داعش نیست، بلکه از این حقیقت که خطوط تدارکات و منابع داعش از داخل خود ناتو هدایت می‌شوند، پرده برداشته است. به بیان دیگر، ناتو داعش را ایجاد و به آن تداوم بخشیده است.

*** یکی از پیامدهای فعالیت‌های محرمانه آمریکا علیه ایران و سوریه، تقویت گروه‌های افراطی بوده است
برخلاف تبلیغات غرب، القاعده کاملا به طور آگاهانه و تعمدی توسط آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل، سازماندهی و هدایت می‌شود تا در یک تقابل منطقه‌ای و با هدف ایران و هلال قدرتمند نفوذش، به فعالیت بپردازد. سیمور هرش، برنده جایزه ادبی «پولیتزر»، در مقاله‌ای با عنوان « آیا سیاست جدید دولت در جنگ علیه تروریسم، به نفع دشمنان ما است؟»، که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، صریحا می‌نویسد:


«دولت بوش برای تضعیف ایران، که کشوری عمدتا شیعه‌نشین است، تصمیم گرفته است که بر اولویت‌های خود در منطقه تجدیدنظر کند. در لبنان نیز، دولت آمریکا با همکاری دولت عربستان سعودی، در عملیات مخفیانه و با هدف تضعیف حزب الله، یک سازمان شیعه که از سوی ایران حمایت می‌شود، فعالیت می‌کند. آمریکا همچنین در عملیات مخفیانه علیه ایران و متحد آن یعنی سوریه نیز نقش داشته است. یکی از پیامدهای این فعالیت‌ها، تقویت گروه‌های افراطی بوده است که تصویر ستیزه جویانه‌ای از اسلام را به نمایش گذاشته است.»

*** نخستین تروریستهای سوری، توسط سیا مسلح و آموزش دیده شده‌اند
واضح است که داعش، تحقق واژه به واژه هشدار سیمور هرش در سال ۲۰۰۷ است. اسناد موجود از جنگ سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، حاکی از حمایت و پشتیبانی قابل توجه و مداوم دولت آمریکا از شبهه نظامیانی است که در سوریه می جنگیدند و بسیاری از آن‌ها اکنون تحت عنوان داعش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


عناوین رسانه‌ای در ۳-۴ سال اخیر، از جمله «همکاری سازمان سیا در انتقال اسلحه به مخالفان سوری»، «نخستین شورشیان سوری، توسط سیا مسلح و آموزش دیده شده‌اند»، «افزایش انتقال هوایی اسلحه به شورشیان سوری، با کمک سازمان سیا» و «به گفته مقامات، سلاح‌های ارسال شده توسط سیا، به دست شورشیان رسیده است؛ شورشیان این موضوع را انکار می‌کنند»، همگی از حمایت مداوم غرب از تروریستهای سوری پرده برمی‌دارند.

*** تلاش کردها در مرزهای سوریه و ترکیه برای جلوگیری از ارسال کمک‌های ناتو به داعش
بدیهی که تهدید داعش در تمام مدت، در اصل تهدید ناتو بوده است. این نقطه اوج توطئه‌ای است که دست کم دوران دو دولت ریاست‌جمهوری آمریکا را شامل می‌شود و به درگیری‌های منطقه‌ای منجر شده است که مخوف‌ترین مستندهای وحشیگری تاریخ مدرن را رقم زده‌اند.

با دامن زدن مستقیم ناتو به تهدید داعش، و تازمانی که پیش از هر چیزی، جلوی کمک‌هایی که از قلمروی ناتو به داعش ارسال می‌شوند، گرفته نشود، نمی‌توان به هیچ تلاش جدی برای نابودی داعش در سوریه و یا عراق دست زد. واضح است که آمریکا، ناتو، و یا شرکای منطقه‌ای مانند اسرائیل، قطر و یا عربستان سعودی، به هیچ وجه قصد انجام چنین کاری را ندارند. با این حال، گزارش «دویچه وله» حاکی از آن است که کردها در هر دو طرف مرزهای سوریه و ترکیه در تلاش هستند تا جریان منابعی را که از قلمروی ناتو به داعش ارسال می‌شوند، متوقف کنند.

*** ضرورت تصویب قطعنامه‌هایی محکم و سختگیرانه برای حفاظت از مرزها و قطع شاهرگ حیاتی داعش
ارتش سوریه با کمک ایران، از مبارزان ضدداعش در قلمروی سوریه حمایت می‌کند و متحدان هر دو کشور باید برای تصویب قطعنامه‌هایی محکم و سختگیرانه برای حفاظت از مرزها و قطع شاهرگ حیاتی داعش، پافشاری کنند. تصویب یک قطعنامه روشن و شفاف، البته اگر از سوی کشورهایی چون آمریکا و شرکایش در ناتو رد نشود، ماهیت واقعی داعش و برنامه انسان‌گریزی غرب را افشا خواهد کرد.


به عقیده نویسنده این مقاله، اگر غرب در برابر تصویب چنین قطعنامه‌ای دست از مقاومت بکشد، گام‌های بیشتری برای تجهیز و یاری رسانی به دولت‌های سوریه و ایران و متحدان آن‌ها در تامین امنیت مرزهای ترکیه و سوریه برداشته خواهد شد و در نهایت می‌توان به این جنگ نیابتی که سال‌ها است منطقه را درگیر خود کرده، جنگی که خود غرب آن را طراحی و به اجرا درآورده است، پایان داد.

اخبار بین الملل - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------