آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ادعای داعش درباره اسارت ده‌ها نیروی پیشمرگ



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - ادعای داعش درباره اسارت ده‌ها نیروی پیشمرگ

منابع وابسته به پیشمرگ‌ها اعلام کردند که در جریان حمله خمپاره‌ای داعش به مقرهای پیشمرگ‌ها و پیش از رسیدن آنها به این پایگاه، شش تن از اعضای داعش کشته شدند.

منابع وابسته به گروه تروریستی داعش مدعی شدند که اعضای این گروه توانسته‌اند بیش از 100 تن از نیروهای پیشمرگ وابسته به اقلیم کردستان عراق را در نزدیکی سنجار اسیر کنند. داعش همچنین تسلط نیروهای عراق را بر فرودگاه تلعفر تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، خبرنگار الجزیره در اربیل اعلام کرد:‌ گروه تروریستی داعش همواره کنترل بیشتر مناطق سنجار را در دست دارد و طی روزهای گذشته برای گسترش تسلط خود حملاتی را در این مناطق ترتیب داده است.

منابع وابسته به پیشمرگ‌ها اعلام کردند که در جریان حمله خمپاره‌ای داعش به مقرهای پیشمرگ‌ها و پیش از رسیدن آنها به این پایگاه، شش تن از اعضای داعش کشته شدند.

این منابع افزود: نیروهای داعش با مقابله علیه نیروهای پیشمرگ تعدادی از اعضای پیشمرگ کرد را کشته و ماشین‌های نظامی و سلاح آنها به تصرف خود درآوردند.

داعش همچنین با کنترل بر روستاهایی در منطقه زمار و عوینات واقع در شمال شرق موصل، مسیری به سوریه را باز کرد.

منابع کرد نیز اعلام کردند که در جریان انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ایست بازرسی واقع در جنوب شرق موصل، پنج تن از اعضای پیشمرگ کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش همچنین اخبار منتشر شده مبنی بر کنترل نیروهای دولتی عراق بر فرودگاه تلعفر واقع در غرب موصل را تکذیب کرد.

داعش فیلمی را تحت عنوان «پیام‌هایی از تلعفر» منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد افراد مسلح خود کنترل این فرودگاه را در دست دارند.

ارتش عراق توانست با مشارکت نیروها داوطلب مردمی مناطق زور البوحشمه و مزاریع در جنوب این کشور را از داعش پس بگیرد.

از سوی دیگر دفتر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که حیدر العبادی و هیات همراه وی صبح امروز برای دیدار با همتای ترکیه‌ای خود و دیگر مسوولان بلندمرتبه ترکیه وارد این کشور شدند.

دفتر العبادی افزود: حیدر العبادی در سفر دو روزه خود به ترکیه درخصوص گسترش روابط میان دو کشور در زمینه سیاسی و امنیتی و از جمله مقابله با گروه تروریستی داعش بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

از سوی دیگر کابینه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی این دیدار همچنین دومین نشست شورای همکاری استراتژیکی ترکیه و عراق در سطح مقامات عالی‌رتبه که ریاست آن را نخست‌وزیر کشور بر عهده خواهد داشت، تشکیل می‌شود.

کابینه ترکیه اعلام کرد: برگزاری دیدارهای مقامات عالی‌رتبه دو کشور و برگزاری نشست شورای همکاری استراتژیکی نشان‌دهنده اهمیت همکاری محکم میان دو کشور و گسترش روابط دو جانبه براساس منافع مشترک میان طرفین است.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------