بيشترين جايزه براي دستگيري ایمن الظواهری و ابوبكر البغدادي



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - مبالغ جوايز آمریکا براي يافتن «خطرناک‌ترین تروریست‌ها»
بيشترين جايزه براي دستگيري ایمن الظواهری و ابوبكر البغدادي

ایالات متحده آمریکا در بسیار تلاش می‌کند تا شماری از کسانی که «خطرناک‌ترین تروریست‌ها در جهان» می‌نامد، دستگیر کند. واشنگتن فهرستی از افراد تحت تعقیب به اتهام‌های «تروریستی» در اختیار دارد و در این فهرست، نسبت به اهمیت شخص تحت پیگرد، جایزه‌ای مالی برای کسانی در نظر گرفته شده که در یافتن و دستگیری او، کمک کند.

جایزه مالی هر کس که در دستگیری ایمن الظواهری رهبر القاعده کمک کند، ۲۵ میلیون دلار است. هر کس که در یافتن ابوبکر البغدادی رهبر گروه دولت اسلامی موسوم به داعش کمک کند، ۱۰ میلیون دلار از آمریکا جایزه دریافت می‌کند. هر کس که در یافتن و دستگیری هر کدام از ملا عمر رهبر طالبان افغانستان، یاسین السوری یکی از فرماندهان بلندپایه القاعده که هم اینک در ایران اقامت دارد و حافط محمد سعید که به خاطر دست داشتن در حملات تروریستی سال ۲۰۰۸ مومبای هند دست داشت کمک کند، مبلغ ۱۰ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند.

هر کس که در دستگیری هر کدام از محمد الفاضلی از اسپانسرهای مالی شبکه الزرقاوی و گروه القاعده و محمد عبدی بنیانگذار گروه «الشباب مجاهد» سومالی کمک کند، به او ۷ میلیون دلار جایزه داده می‌شود. هر کس در دستگیری ابو بکر شیکاو فرمانده گروه «بوکو حرام» نیجریه نقش ایفا کند نیز ۷ میلیون دلار جایزه می‌گیرد. جایزه ۵ میلیون دلاری هم در انتظار کسی است که در دستگیری هر کدام عبد الله احمد عبد الله که یک شهروند آمریکایی را در خارج از این کشور کشت، سیف العدل از اعضای برجسته گروه القاهده که متهم به دست داشتن در انفجا سفارتخانه‌های آمریکا در تانزانیا و کنیا است، کمک کند.

هر کس که در دستگیری هر کدام از عبد الباسط الحاج الحسن حاج محمد که جان گرانفل کارمند سابق آژانس توسعه آمریکا USAID را کشت و محمد العطوه متهم در برنامه ریزی برای ربودن هواپیمای تجاری آمریکا در ۱۴ ژوئیه ۱۹۸۵ کمک کند، ۵ میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

همین جایزه در انتظار کسی است که در یافتن جمال محمد البدوی متهم به دست داشتن در انفجار ناوشکن آمریکایی «کول» در عدن یمن در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۰، نقش ایفا کند. جایزه‌ای ۳ میلیون دلاری در انتظار کسی است که به دستگیری هر کدام از علی عمر ولد حماحه، عضو سابق القاعده در مغرب اسلامی و سخنگوی کنونی جنبش وحدت و جهاد در غرب آفریقا و عبد الله یاری رئیس رسانه‌های گروه الشباب سومالی کمک کند.

هر کس که در یافتن حافط عبد الرحمن مکی، مردم دم رهبر گروه «شکر طیبه» از گروه‌های تندور در هند و پاکستان کمک کند، ۲ میلیون دلار جایزه می‌گیرد. هر کس که در یافتن و دستگیری هر کدام از آدم یحیی غدن، متهم به خیانت و کمک مالی به القاعده، رادولان ساهیرون یکی از اعضای بلندپایه گروه تندروی «ابو سیاف» در فیلپین و عبد الباسط عثمان، کار‌شناس بمب سازی در گروه ابو سیاف و شماری دیگر از گروه‌های تندور از جمله «جماعت اسلامی» کمک کند، یک میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند. هر کس در دستگیری خیر مندوس، مسئول عملیات اجرایی گروه ابوسیاف فیلیپین کمک کند، ۵۰۰هزار دلار جازه می‌گیرد.

اخبار بین الملل - بهار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------