آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

تهدید داعش علیه عربستان در دوره انتقال پادشاهی



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

نیروهای جدیدی که داعش از عربستان جذب کرده است، دورنمای تصرف سرزمین مادری خود را در سر می پرورانند و به گفته کارشناسان اطلاعات خاورمیانه، ممکن است در شرایطی که مسند پادشاهی دست به دست می شود، آماده حمله به این کشور شوند.

به گزارش فرارو به نقل از فاکس نیوز، داعش اخیرا ویدئویی را منتشر کرده که از نیات این گروه برای حمله به عربستان که در حال حاضر دوران انتقال قدرت پس از مرگ شاه قبلی خود را سپری می کند، خبر داده است. بر اساس گزارش سایت اینتلیجنس که سازمانی برای ردیابی تبلیغات جهادی است، این تهدید توسط گروهی از شبه نظامیان سعودی که به داعش درعراق و سوریه پیوسته اند، مطرح شده و هوادارانی که در داخل عربستان هستند نیز ترغیب به حمله از داخل شده اند. این هشدار ترسناک بیانگر نیات داعش برای الحاق ثروتمندترین کشور خاورمیانه به اهداف خود است که البته مقدس ترین مکان برای مسلمانان جهان یعنی مکه را در دل خود جای داده است.

توبی ماتیسن، محقق دانشگاه کمبریج در بخش تحقیقات خاورمیانه به فاکس نیوز گفت: «سخت است که مدینه و مکه را بزرگترین غنیمت داعش ندانیم. شاید بتوان به اورشلیم هم فکر کرد اما اگر هدف داعش بازسازی یک خلافت باشد، این دو شهر مهم هستند.»

داعش که مدعی است خلافتی را در سراسر عراق و سوریه به راه خواهد انداخت، هزاران نفر را از عربستان به خدمت گرفته و طرح های خود در مورد این پادشاهی را نیز مطرح کرده است. عربستان در مرز شمالی خود با نیروهای داعش در عراق و در جنوب با ناآرامی ها در یمن که اخیرا منجر به اشغال کاخ ریاست جمهوری شد، روبرو است. این آشوب ها در حالی صورت می گیرد که عربستان پس از مرگ ملک عبدالله در 23 ژانویه انتقال آرام قدرت را تجربه کرد. این کشور اصلا زمان را برای اعلام جانشین وی از دست نداد و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، برادر ناتنی عبدالله را معرفی کرد.

جیم اسمیت، سفیر سابق اوباما در عربستان در اینباره به فاکس نیوز گفت: «روند انتقال با تسلط کامل انجام شد و اعلام شد که نگران نباشید، همه چیز در راس قدرت تا 20 سال آینده تثبیت شده است.»

عربستان متحد کلیدی آمریکا در منطقه محسوب می شود و علاوه بر ثروت نفتی خود، در حمله هوایی علیه داعش از ائتلاف آمریکا حمایت کرده است. این روابط آنقدر مهم است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا طی هفته جاری به منظور ادعای احترام به بازماندگان عبدالله و دیدار با شاه جدید، سفر خود به هند را کوتاه کرد.

آرون دیوید میلر، معاون رئیس جمهور در مرکز وودرو ویلسون در یادداشتی برای وال استریت ژورنال نوشت: «زمانیکه بحث به منافع آمریکا می رسد، تهدیدات تروریستی تنها موردی هستند که ممکن است به قیمت نفت آسیب بزند. و خیزش داعش، تجدید حیات القاعده در شبه جزیره عربستان، افزایش پناهگاه های تروریستی در یمن، عراق و سوریه بدین معنا است که آمریکا نیازمند متحدان محلی است.»

ماتیسن و اسمیت هر دو معتقدند نیروهای داعش برای پیشروی در عربستان سختی های زیادی در پیش خواهند داشت. اسمیت می گوید: «اگر آنها (داعش) انتقال پادشاهی در عربستان را نقطه آسیب پذیری تلقی کنند، این مسئله اشتباه بزرگ آنها خواهد بود.»

عربستان دارای یک ارتش آموزش دیده و یک نیروی هوایی درجه یک است. وی می گوید این کشور از سال 2003 در تضعیف افراط گرایان موفق بوده است. ضمن اینکه این کشور ساخت یک دیوار 600 مایلی را در مرز شمالی خود با عراق آغاز کرده است. بر اساس گزارش جورازلم پست این منطقه مرزی شامل پنج لایه حصارکشی، برج دیدبانی، نیروهای امنیتی دید در شب و دیگر نیروها می شود.
 اخبار بین الملل - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------