آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

ايمن الظواهري برای نخستین بار فاش کرد: بن لادن عضو اخوان المسلمين بود/ «بن لادن» مامور «اخوان» در پاکستان بود



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه اخوان المسلمین

 

گروه اخوان المسلمین از بن لادن خواسته بود که وارد افغانستان نشود و تنها در پاکستان بماند، اما او از این دستور سرپیچی کرد. رهبر القاعده همچنین از دیداری که میان اسامه بن لادن و مصطفی مشهور رهبر پیشین گروه اخوان المسلمین، که در پیشاور پاکستان اتفاق افتاده بود، پرده برداشت.

ایمن الظواهری رهبر گروه تندروی القاعده، برای نخستین بار فاش کرد اسامه بن لادن رهبر سابق این گروه، یکی از اعضای اخوان المسلمین بود.

به گزارش انتخاب سایت شبکه العربیه، که در آن الظواهری در یک برنامه که توسط موسسه «السحاب» وابسته به گروه القاعده ضبط شده، اظهار داشت گروه اخوان المسلمین، اسامه بن لادن را در زمان حمله شوروی سابق علیه افغانستان، برای مامورتی مشخص به پاکستان فرستاده بود.

بر اساس این گزارش تلویزیون العربیه با پخش برنامه «صناعة الموت» (صعنت مرگ) که در آن نحوه عملکرد سازمان‌های تروریستی بررسی می‌شود، اطلاعاتی درباره رابطه اخوان المسلمین با گروههای تندرو و خشونت آمیز از جمله گروه القاعده، داعش و نیز مهاجرت جهادی‌ها در دهه هفتاد، در اختیار بینندگان قرار داد.

این شبکه افزود: الظواهری می‌گوید که گروه اخوان المسلمین از بن لادن خواسته بود که وارد افغانستان نشود و تنها در پاکستان بماند، اما او از این دستور سرپیچی کرد.

رهبر القاعده همچنین از دیداری که میان اسامه بن لادن و مصطفی مشهور رهبر پیشین گروه اخوان المسلمین، که در پیشاور پاکستان اتفاق افتاده بود، پرده برداشت.
اخبار بین الملل - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------