آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

امان: با وجود اعدام گروگان ژاپنی هنوز آماده تبادل اسرا با داعش هستیم



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

از سوی دیگر روزنامه الغد اردن اعلام کرد که مذاکرات غیر مستقیم میان اردن و اعضای داعش برای آزادی معاذ الکساسبه همچنان ادامه دارد.

سخنگوی دولت اردن با محکوم کردن سر بریدن دومین تبعه ژاپن توسط داعش، اعلام کرد که این کشور همچنان به تلاش‌های خود برای آزادی خلبان ربوده شده خود دامه داده و همچنان آماده است تا ساجده الریشاوی را با معاذ الکساسبه مبادله کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن و وزیر اطلاع رسانی این کشور اعلام کرد: ما همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا معاذ الکساسبه، خلبان اردنی ربوده شده توسط داعش را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه امان به شدت، اعدام کیم جو بوتو، گروگان‌ ژاپنی توسط داعش را محکوم می‌کند گفت: تمامی دستگاه‌های ما در تلاش هستند تا از سلامتی معاذ الکساسبه اطمینان حاصل کرده و وی را آزاد کنند. ما همچنان آماده مبادله ساجده الریشاوی با معاذ الکساسبه هستیم.

از سوی دیگر روزنامه الغد اردن اعلام کرد که مذاکرات غیر مستقیم میان اردن و اعضای داعش برای آزادی معاذ الکساسبه همچنان ادامه دارد.

ساجده الریشاوی 44 ساله که داعش خواهان آزادی وی در مقابل آزادی گروگان اردنی است، از حدود 9 سال پیش در اردن محکوم به اعدام شده اما تاکنون این حکم اجرا نشده است. الریشاوی در 9 نوامبر 2005 قصد انجام عملیات انتحاری در هتلی در شهر امان را داشت اما در آن عملیات کمربند وی منفجر نشد.
اخبار بین الملل - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------