آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دیپلمات عربستانی در عدن ربوده شد



اخبار,اخبار بین الملل ,ربودن دیپلمات عربستانی در عدن

یک منبع کمیته های مردمی جنوب گفت:مقامات کنسولگری عربستان به این کمیته ها اعلام کردند سعید الشهری کاردار کنسولگری عربستان در عدن از شب گذشته ناپدید شده وامکان برقراری ارتباط با وی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اینترنتی عدن الغد وابسته به جنبش جنوبی اعلام کرد: کنسولگری عربستان از کمیته های مردمی جنوب خواست آنها را در یافتن محل اختفای الشهری کمک کنند.

یک مقام جنبش جنوبی گفت: تا این لحظه هنوز مشخص نیست که این دیپلمات عربستانی ربوده شده یا نه ؟

اخبار رسیده حاکی است دیپلمات عربستانی شب گذشته پس از خروج از هتل مرکور در عدن ربوده شده وتاکنون خبری از وی به دست نیامده است.

عربستان سعوی نیز روز گذشته سفارت خود را از صنعا به عدن منتقل کرد.

محمد سعید آل جابر سفیر عربستان سعودی اولین سفیر یک کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بود که بر خلاف عرف دیپلماتیک و برای فشار بیشتر بر جنبش انصارالله کار خود را در خارج از پایتخت و در شهر عدن از سرگرفت.

عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن پس از فرار به عدن در جنوب این کشور، خواستار بازپس گرفتن استعفای خود شد.

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات دوشنبه گذشته فاش کرد که یک هیات بلندپایه اطلاعاتی عربستانی پس از فرار عبد ربه منصوری هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به عدن، با او دیدار کرده و مبالغ هنگفتی پول به وی داده است.

'محمد عبدالسلام' سخنگوی جنبش مردمی انصارالله چند روز پیش با بیان اینکه همچنان به گفت و گوها برای حل بحران در کشور ادامه می دهند،افزود: 'منصور هادی' رییس جمهور مستعفی، مجری اوامر خارجی برای تجزیه یمن است.

ماه گذشته در پی استعفای دولت و رییس جمهوری یمن، جنبش انصار الله بیانیه ای موسوم به بیانیه قانون اساسی صادر کرد.

به موجب این بیانیه پارلمان یمن منحل و خبر از تشکیل یک مجلس ملی با 551 عضو و تشکیل شورای ریاست جمهوری داده شد.

یمن از زمان اعتراض های مردمی و انقلاب سال 2011 میلادی که در فوریه 2012 (بهمن 1380) به برکناری 'علی عبدالله صالح' از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی باقی مانده است.

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن ، ژانویه (دی ماه) درپی درگیری های چند روزه در صنعا پایتخت و تصرف کاخ ریاست جمهوری به دست جنبش مردمی انصارالله و محاصره مقر اقامت وی، استعفا کرد.

وی به تازگی با خروج از صنعا، وارد عدن شد و در بیانیه ای خود را رییس جمهوری قانونی یمن اعلام و اقدامات جنبش انصارالله از21سپتامبر(30شهریورماه) را باطل و غیرقانونی توصیف کرد.

منصور هادی سپس در نامه ای به پارلمان یمن (اکنون منحل شده) اعلام کرد که استعفای خود را پس گرفته است. یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت علی عبدالله صالح دستخوش ناآرامی است.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند، بیم آن می رود که با حضور منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن در عدن، بحران این کشور وارد مرحله تازه ای شود و درگیری ها در آن کشور گسترش یابد.

پیش از این، جمال بن عمر میانجی سازمان ملل برای حل بحران یمن اعلام کرد که احزاب این کشور درباره تشکیل شورای انتقالی مردمی برای کمک به اداره امور یمن و برون رفت از بحران سیاسی، به توافق رسیده اند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.
اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------