آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

انتقادات داخلی و تنش خارجی، زمینه شکست نتانیاهو در انتخابات آتی



اخبار,اخبار بین الملل , رژیم صهیونیستی

انتقادات داخلی و تنش‌های بین‌المللی نتانیاهو با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا، وضعیت سیاسی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در بحران قرار داده به طوری که عده‌ای او را بازنده قطعی انتخابات آتی اسرائیل می‌دانند. 

انتقادات اتباع رژیم صهیونیستی نسبت به سیاست خارجی، عدم امنیت در سرزمین‌های اشغالی و اوضاع نابسامان اقتصادی، نتانیاهو را در آستانه انتخابات پارلمانی اسرائیل با موجی از انتقادات مواجه ساخته است.

میزان حساسیت و نگرانی مقامات صهیونیستی به حدی است که اشتغال سه تن از دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی در سوئیس و دو دیپلمات دیگر این رژیم در هند و فرانسه اقدام به انتشار مطلبی انتقادی علیه نخست‌وزیر، وزیر امورخارجه و وزیر اقتصاد اسرائیل در صفحه توئیتر خود نمودند که پس از این اقدام، آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی تصمیم به اخراج این سه نفر گرفت.

این سه دیپلمات اسرائیلی به نام های "ایگال کسفی" سفیر رژیم صهیونیستی در سوئیس، "عصاف مورن" مشاور سفیر در هند و "یارون گامبورگ" دیپلمات اسرائیلی مستقر در فرانسه، در چند هفته اخیر چندین بار مطالبی انتقادی علیه سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزیر امورخارجه و وزیر اقتصاد این رژیم منتشر نمودند که طی آن حکم تعلیق آنان توسط آویگدور لیبرمن اعلام گردید.
 
ایگال کسفی در حساب کاربری خود مطالب انتقادی روزنامه نگاران را در خصوص سفر نتانیاهو به آمریکا و شرکت در کنگره توئیت نموده بود. دو دیپلمات دیگر نظرات شخصی خود را در مورد وزرای خارجه و اقتصاد این رژیم در این محیط به اشتراک گذاشته بودند. گامبورگ در خصوص نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم اشغالگر نوشته بود:«وی فردی خشن و ضد ارزش‌های اجتماعی است» پیش از این نیز "رون درمر" سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن به دلیل انتقاداتش از نخست وزیر اسرائیل به شدت توسط آویگدور لیبرمن مورد مؤاخذه قرار گرفته بود.
 
از طرف دیگر پس از جنگ اخیر رژیم صهیوینستی و غزه و به دلیل رفتار وحشیانه و تجاوزگرانه اسرائیل در کشتن کودکان و زنان و به تبع آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط برخی کشورهای اروپایی مانند سوئد و نیز تحریم آکادمیک و اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط برخی از کشورهای اروپایی، رابطه این رژیم با کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی را به شدت تحت تأثیر قرار داده به طوری ککه بنیامین نتانیاهو در یک انزوای بین‌المللی قرار گرفته است.
 
اقدام اخیر کاخ سفیر در ابراز مخالفت با دعوت کنگره آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی سالانه در کنگره نیز در همین راستا قابل تحلیل بوده و حتی باراک اوباما نیز با انجام ملاقات با نتانیاهو در جریان سفر مذکور مخالفت نموده است. حجم انزوای این رژیم به حدی است که یاکوف پری(وزیر سابق فرهنگ و ورزش)، مایکل اورن(سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن) و عاموس یادلین(رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل) نیز از نتانیاهو درخواست نموده‌اند که از سفر به ایالات متحده منصرف شود.
 
بحران مالی رژیم صهیونیستی به حدی می‌باشد که طی چند ماه گذشته مقامات صهیونیستی اقدام به تعطیلی نمایندگی‌های سیاسی و سفارتخانه‌های خود در کشورهای مختلف به علت عدم توان پرداخت حقوق کارکنان نموده و این امر موجب اعتراض گسترده نسبت به وزیر دارایی رژیم صهیوینستی گرید.

 

فشارها و بحران‌های داخلی رژیم صهیوینستی به همراه تنش‌های بین‌المللی موجب شده تا عده زیادی از کارشناسان شانس نتانیاهو برای رسیدن به کرسی قدرت در انتخابات آتی را بسیار اندک پیش‌بینی نموده و راه برون رفت رژیم صهیونیستی از این مخمصه را دشوار تلقی نمایند.

اخبار بین الملل - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------