آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اوباما: اختلافاتم با نتانیاهو شخصی نیست



اخبار,اخبار بین الملل , باراک اوباما

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به توقف روند مذاکرات صلح خاورمیانه گفت که واشنگتن نمی‌تواند عدم تشکیل کشور فلسطین را بپذیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای افغان خود عنوان داشت: سیاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چشم‌اندازی را در مقابل تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل و در آینده‌ای نزدیک باقی نمی‌گذارد.

اوباما در کاخ سفید گفت که معتقد است تا زمانی که تمامی شروط و تضمین‌ها برای امنیت اسرائیل اجرایی نشود، هیچ‌گونه پیشرفتی که بتواند به تشکیل کشور فلسطین بیانجامد، حاصل نمی‌شود. وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم تظاهر کنیم که فرصت‌هایی وجود دارد در حالی که در عالم واقع این فرصت‌ها وجود ندارند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین متعهد شد به همکاری با تل‌آویو و همچنین فلسطینی‌ها برای دستیابی به راه‌حلی که از سوی دو طرف مورد قبول باشد، ادامه می‌دهد. وی همچنین تاکید کرد: همکاری نظامی میان اسرائیل و فلسطین در روند خود باقی خواهد ماند و حفظ خواهد شد.

اوباما همچنین یادآوری کرد که اختلافاتش با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماهیتی بوده و شخصی نیست و روابطش با نتانیاهو یک روابط کاری است. وی گفت: از نظر ما همزیستی دو کشور بهترین راه برای تضمین امنیت اسرائیل و محقق کردن آرزوهای فلسطینی‌ها و برقراری ثبات در منطقه است. این دیدگاه ما است، اما نتانیاهو نظر دیگری دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین عنوان داشت که دولت وی به بازنگری روند سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها پرداخت و گفت که آمریکا همچنان نقش میانجی را در این خصوص ایفا می‌کند.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------