آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

خلبان هواپیمای عربستانی ساقط‌شده دستگیر شد



اخبار,اخبار بین الملل , خلبان هواپیمای عربستانی

یک مقام امنیتی یمن اعلام کرد که خلبان هواپیمای عربستانی ساقط شده توسط دفاع هوایی یمن در نزدیکی شهرک ورزشی الثوره در نزدیکی فرودگاه صنعا دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جنگنده های عربستانی شب گذشته مناطقی در استان های مارب، حدیده، تعز، ذمار و چند منطقه صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.

منابع امنیتی یمن اعلام کردند که جنگنده های متجاوز عربستانی اردوگاههای دفاع هوایی در استان های مذکور و همچنین بندر المخا در ساحل دریای سرخ را هدف قرار دادند و این در حالی است که نیروی دفاع هوایی یمن نیز حملات هوایی عربستان به حریم صنعا، استان ذمار را دفع و توانستند یکی از جنگنده های عربستانی را در منطقه بنی حوات در نزدیکی فرودگاه صنعا منهدم و خلبان آن را دستگیر کنند.

این منبع افزود: نام خلبان عربستانی دستگیر شده خالد المعقبی می باشد.

دستگاههای امنیتی استان صعده در شمال یمن اعلام کردند که بر اثر بمباران هوایی زندان مرکزی استان صعده توسط عربستان 5 نفر زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت کشور یمن اعلام کرد که ساختمان زندان بر اثر حمله هوایی عربستان آسیب زیادی دیده و130 زندانی از آن فرار کرده اند.

عبدالحکیم الصفوانی سخنگوی رسمی گارد حفاظت ریاست جمهوری یمن گفت: چیزی برای گفت وگو با عربستان باقی نمانده زیرا، زیر ساخت های کشور از جمله فرودگاهها، بنادر و راههای مواصلاتی از بین رفته یا ما به جنگ ادامه می دهیم یا اینکه عربستان خود خسارت های وارده بر اثر تجاوز به یمن را به عهده بگیرد.

در عین حال اهالی استان تعز در جنوب یمن با برگزاری راه پیمایی اعتراض آمیز مخالفت خود با تجاوز هوایی عربستان به این کشور را محکوم و تداوم حالت آماده باش و بسیج عمومی برای کمک به ارتش و کمیته های مردمی را اعلام کردند.

تجاوز هوایی عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به زیر ساخت ها و تاسیسات حیاتی، نظامی، بنادر، فرودگاهها و اردوگاههای ارتش و دفاع هوایی یمن تاکنون دهها کشته و شمار زیادی زخمی به جا گذاشته است.

در تجاوز نظامی نیمه شب پنج شنبه هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند.

در این حملات گسترده، هواپیماهای 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------