آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آمریکا درخواست عجیب نتانیاهو را رد کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شامل کردن «حق موجودیت» این رژیم در توافق نهایی هسته‌ای با ایران را رد کرد و گفت که مذاکرات تنها بر موضوع هسته‌ای ایران متمرکز است.

به گزارش فارس، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (دیروز) در کنفرانس خبری خود، درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شامل کردن «حق موجودیت» رژیم صهیونیستی در توافق هسته‌ای ایران را رد کرد و گفت که مذاکرات تنها «درباره موضوع هسته‌ای ایران است».

به نوشته پایگاه خبری شبکه فاکس‌نیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک پاسخ مختصر و کوتاه به سوالاتی درباره نگرانی‌های نتانیاهو گفت: «این یک توافقی است که تنها درباره موضوع هسته‌ای است».

فاکس‌نیوز گزارش کرد که این پاسخ هارف نشان می‌دهد که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال حفظ امنیت اسرائیل در توافق نهایی با ایران نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اینباره تأکید کرد که خود مذاکرات به اندازه کافی پیچیده هست و گفت: «این توافقی است که با موضاعات دیگر کاری ندارد و نباید کاری داشته باشد.»

از طرف دیگر، «اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه اعلام کرد که آمریکا با هر توافقی که تل‌آویو را تهدید کند، موافقت نخواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری که اوایل روز گذشته برگزار شد، خواستار اقداماتی در جهت وارد کردن «حق موجودیت» اسرائیل در توافق نهایی هسته‌ای با ایران شد.

وی از تفاهم سیاسی صورت گرفته با ایران انتقاد کرد و گفت که کابینه وی همگی با این توافق مخالف هستند و در پایان کنفرانس خبری خود تقاضا کرد که توافق نهایی «شامل به رسمیت شناختن روشن و صریح حق موجودیت اسرائیل شود.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای که از هفته گذشته در شهر لوزان سوئیس آغاز شده بود، دیشب (پنج‌شنبه) با صدور یک بیانیه مشترک به پایان رسید. در این بیانیه به جزئیات تفاهمات اشاره‌ای نشده، اما تهران و واشنگتن هر یک بیانیه‌ای صادر کرده و جزئیات آنچه می‌گویند در لوزان به دست آمده، منتشر کرده‌اند.

بر اساس آنچه از جزئیات این تفاهم منتشر شده، شمار سانتریفیوژهای ایران به 6000 دستگاه کاهش یافته و ذخایر اورانیوم غنی‌شده نیز از 10000 کیلوگرم کنونی به 300 کیلوگرم کاهش می‌یابد. همچنین قرار است تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران، پس از تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اجرای تعهدات ایران، برداشته شوند.

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------