سرکردگان ناشناس داعش چه کسانی هستند؟



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از تابعیت سرکردگان گروه تروریستی داعش که تصمیمات اصلی را اتخاذ می کنند پرده برداشت و نوشت همه سرکردگان داعش از افسران ارتش رژیم سرنگون شده بعث هستند و ترجیح می دهند در این گروه تروریستی ناشناس باقی بمانند.

به گزارش العالم، این روزنامه در گزارشی نوشت: زمانی که "ابو حمزه" مخالف سابق سوری با پیوستن به داعش موافقت کرد، این اقدام را با این گمان انجام داد که بخشی از مدینه فاضله اسلامی خواهد بود که این گروه وعده آن را داده و جنگجویان خارجی را از سراسر جهان جذب کرده است؛ اما به جای آن، خود را زیر نظر یک تبعه عراقی دید و متوجه شد که از عراقی های ناشناسی دستور می گیرد که به میدان نبرد در سوریه رفت و آمد دارند.

ابوحمزه سال گذشته با سرکردگان در یک نشست داعش اختلاف پیدا کرد و به دستور یک عراقی که چهره خود را پوشانده بود، بازداشت شد.

به نوشته این روزنامه، ابوحمزه که یکی از سرکردگان داعش در یکی از مناطق سوریه شده است، هرگز به هویت واقعی این عراقی ها پی نبرد. هویت آن ها با نام های سری پنهان شده بود و به آسانی کشف نشده است اما همه آن ها افسران سابق عراقی بودند که در سایه حکومت رژیم صدام فعالیت کرده اند.

برخی از این افسران که چهره خود را پوشانده اند قبلا در سازمان اطلاعات عراق فعالیت کرده اند و اکنون وابسته به لایه های امنیتی داعش هستند.

این روزنامه افزود: حتی با سرازیر شدن هزاران جنگجوی خارجی، تقریبا همه سرکردگان داعش از افسران سابق عراقی هستند و برخی از آن ها عضو بخشهای امنیتی و نظامی آن هستند.

واشنگتن پست اشاره کرد آن ها تجربیات نظامی و برخی برنامه های بعثی های سابق و همچنین شبکه های پیشرفته قاچاق برای مقابله با تحریم ها در دهه نود را در اختیار این گروه قرار دادند که اکنون تجارت غیرقانونی نفت داعش را آسان می سازد.

این روزنامه در گزارش خود تاکید کرد همه تصمیم گیران داعش عراقی و از افسران سابق صدام هستند و رهبری این گروه و تاکتیک ها و طرح های نبردها را به عهده دارند اما عراقی ها خودشان نمی جنگند و جنگجویان خارجی را در خطوط مقدم مستقر می کنند.

اخبار بین الملل - العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------