فعالیت گروه داعش در ۸ کیلومتری آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

اعضای گروه تروریستی داعش در یکی از ایالات شمالی مکزیک نزدیک مرزهای ایالات متحده فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، مقامات پلیس مکزیک چهارشنبه اعلام کردند که گروه تروریستی داعش به‌کمک گروه‌های مافیایی این کشور توانسته است پایگاه‌های متعددی در ایالت «چیئواوا» در شمال این کشور تأسیس کند. مسئولان امنیتی مکزیک تصریح کردند که در حمله به یکی از پایگاه‌های داعش در منطقه «آناپرا» در غرب شهر «خوآرز» در ایالت چیئواوا در هشت کیلومتری نوار مرزی با ایالات متحده توانسته‌اند دست‌نوشته‌های عربی و شماری تجهیزات نظامی پیدا کنند.

به گزارش راشاتودی، اعضای داعش با کمک گروه‌های مافیایی که در زمینه قاچاق انسان فعالیت دارند، خود را به ایالت‌های نیومکزیکو و تگزاس می‌رسانند و در آنجا اهداف تروریستی آینده خود را انتخاب می‌کنند.

گزارش پلیس مکزیک بیان می‌کند که منطقه شمال غربی مکزیک به‌دلیل پایین بودن رفت و آمد و شمار کم مأموران پلیس توسط داعش انتخاب شده است.

مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی مکزیک اعلام کردند که به نظر می‌رسد داعش تصمیم دارد راه‌آهن و فرودگاه‌های نزدیک منطقه «سانتا ترسا» در نیومکزیکو را در فهرست اهداف خود قرار دهند و همچنین با استفاده از افراد محلی توانسته‌اند اطلاعاتی درباره دانشگاه‌ها، مناطق نظامی، ادارات دولتی و تأسیسات برق به دست آورند.

اخبار بین الملل - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------