واکنش امارات به سخنرانی سید حسن نصرالله



اخبار,اخبار بین الملل ,دبیرکل حزب‌الله لبنان

وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص یمن واکنش نشان داد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده در واکنش به سخنان جمعه (دیروز) «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره کشورهای حمله کننده به یمن ادعا کرد اظهارات نصرالله یک سخنرانی دیگر بود که -به گفته وی- «عقبگرد اخلاقی و سیاسی» را با هم داشت.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «امارات 71»، قرقاش در ادامه گفت که نصرالله باید به خاطر مواضعش در قبال یمن خودش را بازخواست کند و پاسخگو باشد.

هفته گذشته نیز که پاکستان به درخواست عربستان برای شرکت دادن نیروهای زمینی این کشور در یمن پاسخ منفی داد، قرقاش در واکنش گفت: از پاکستان انتظار می‌رود که موضعی واضح و به نفع روابط استراتژیکش با دولت‌های خلیج (فارس) بردارد و مواضع متناقض و مشکوک اسلام‌آباد در این مسیر برایش گران تمام خواهد شد.

وی افزود که کشورهای حاشیه خلیج فارس هم اکنون در مسیری مهم و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌اند که امنیت استراتژیک آن را در معرض آزمایش گذاشته است و اینجاست که متحد واقعی از متحد غیرواقعی شناخته می‌شود. قرقاش سپس از حکومت پاکستان خواست در کنار عربستان برای حمله به یمن بایستد(جزئیات بیشتر).

نصرالله در سخنان دیروز خود دلایل واهی عربستان برای تجاوز نظامی به یمن را زیر سوال برد و اهداف اصلی این کشور و متحدانش را از این حمله برملا کرد.

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------