ترور معاون نظامی «ابوبکر البغدادی» در موصل



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

منابع خبری عراقی اعلام کردند، گروه‌هایی که درحال مبارزه با «داعش» در این کشور هستند، معاون نظامی «ابوبکر البغدادی» را ترور کردند.

 گروه موسوم به «جنبش افسران آزاد» عراق اعلام کردند، طی عملیات امنیتی که شب گذشته (چهارشنبه) در مرکز شهر موصل به اجرا گذاشتند، موفق شدند، «وسام کنعان»، معاون نظامی ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی تکفیری «داعش» را به قتل برسانند.

«محمد البعاج»، یکی از اعضای این گروه در سخنانی مطبوعاتی اظهار داشت: معاون نظامی البغدادی در جریان عملیات امنیتی که این گروه در منطقه «الفیصلیه» در مرکز شهر موصل انجام داد، کشته شد.

پایگاه خبری «عربی 21» در این‌باره نوشت: گروه موسوم به جنبش افسران آزاد، گروه مسلح سری است که از ژوئن گذشته که داعش مناطقی در شمال غربی عراق را تصرف کرد، با این گروه تکفیری مبارزه می‌کند.

اما کنعان، از جمله شخصیت‌های بارز گروه تکفیری القاعده در سال 2004 بود که در سال 2006 توسط نظامیان آمریکایی دستگیر و به زندان افکنده شد. وی در سال 2010 پس از آزادی از زندان به جبهه النصره در سوریه ملحق شد تا بعد با البغدادی بیعت کند و به یکی از مهمترین و بارزترین سرکردگان داعش در موصل تبدیل شود.

جنبش افسران آزاد درحالی مسئولیت عملیات امنیتی اجرا شده علیه داعش در شهر موصل را برعهده گرفته که تاکنون خبر مرگ معاون البغدادی از سوی منبع موثقی مورد تایید قرار نگرفته است.

اخبار بین الملل - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------