نگرانی تاجیکستان از حضور عوامل داعش در شمال افغانستان



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان تاجیکستان نسبت به حضور عوامل داعش در شمال افغانستان اظهار نگرانی کرد.

 «رستم نظرزاده» رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان از پیوستن برخی از گروه‌های جنبش «طالبان» در مناطق شمالی افغاستان به «داعش» اظهار نگرانی کرد.

وی که در نشستی خبری سخن می‌گفت، تاکید کرد، در حال حاضر و در استان‌های هم‌مرز با تاجیکستان یعنی ولایات «بلخ»، «کندز»، «تخار» و «بدخشان» افغانستان شاهد فعالیت گروه‌های افراطگرایی هستیم که بیش از گذشته امنیت منطقه را تهدید می‌کنند.

نظرزاده در ادامه افزود: با وجود ادعاهای نمایندگان عالی‌رتبه افغانستان در مورد توانایی مقاومت در برابر گروه‌های مخرب، همانا وضعیت در این کشور به ویژه در ولایات شمالی هم‌مرز با تاجیکستان پیچیده شده است.

رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان، همچنین گفت، با توجه به نفوذ اخیر «داعش» در مناطق ذکر شده، گروه‌های مسلح جنبش «طالبان» در حال پیوستن به این گروه تروریستی‌ هستند.

پیش از این نیز، «ویکتور ایوانف» رئیس اداره فدرال خدمات و کنترل مواد مخدر روسیه گفته بود که با خروج نیروهای ناتو از افغانستان، مسئولیت حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی به دوش کشورهای منطقه، از جمله روسیه، سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی واگذار خواهد شد.

اخبار بین الملل - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------