داعش با گاز کلر به ارتش عراق حمله کرد



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

براساس گزارش رسانه های عراقی،گروه تروریستی داعش،نیروهای امنیتی عراق را در رمادی مرکز استان الانبار با گلوله های حاوی گاز کلر مورد حمله قرار داده است.

المسله روز پنجشنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش کرد،دراین حملات خمپاره ای از گلوله هایی استفاده شده که حاوی گاز کلر بوده و براثر آن یک افسر ارتش عراق کشته و تعدادی از این نیروها مصدوم شدند.

گروه تروریستی داعش پیش ازاین نیز در استان های الانبار و صلاح الدین از گلوله های حاوی مواد شیمیایی استفاده کرده است.

جزییات بیشتری از این حادثه از سوی منابع پلیس الانبار گزارش نشده است.

در همین حال، منابع امنیتی در رمادی مرکز الانبار گفتند که نبردسختی میان نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داعش در این شهر جریان دارد.

شدت تبادل آتش و تعقیب و گریزها در مناطق الحوز و ورزشگاه رمادی بیش از سایر مناطق گزارش شده است.

درگیری ها در رمادی در حالی شدت گرفته است که نیروهای الحشد الشعبی برای ورود به انبار و آغاز عملیات بزرگ علیه داعش در آماده باش کامل بسر می برند.

کریم النوری سخنگوی رییس سازمان بدر روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود که نیروهای الحشد الشعبی به محض درخواست دولت عراق و فرماندهی کل قوا، به سرعت وارد الانبار خواهند شد.

این نیروها در اسفندماه گذشته تا اواسط فروردین ماه امسال، موفق شدند استان صلاح الدین و مرکز آن تکریت را بطور کامل آزاد و پاکسازی کنند.

فشار نیروهای داعش به استان الانبار از حدود دو هفته پیش و به دنبال اختلافات بر سر شرکت یا عدم شرکت نیروهای مردمی در عملیات الانبار تشدید و باعث شد هزاران نفر از اهالی این استان خانه های خود را به مقصد شهرهای جنوبی و بغداد ترک کنند.

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------