کشته شدن گروگان‌های غربی القاعده در جریان حمله آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم اسرائیل

کشته شدن دو گروگان غربی در جریان حمله آمریکا به القاعده، وعده تحویل جنگنده های جدید آمریکایی به رژیم اسرائیل، ادامه تنش آمریکا و روسیه بر سر اوکراین، اظهارات جدید روس ها درباره سامانه موشکی اس 300 و طرح سناتورهای جمهوری خواه برای تشدید فشارها علیه توافق هسته ای ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده اند.

 خبر کشته شدن دو گروگان غربی القاعده در جریان حملات آمریکا علیه این گروه، مهمترین موضوعی است که صبح امروز، مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به نوشته سایت شبکه خبری «سی ان ان»، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده در جریان یک عملیات ضد تروریستی ایالات متحده علیه القاعده که در ماه ژانویه انجام گرفته، دو گروگان این گروه، از جمله یک آمریکایی نیز کشته شده اند. این دو گروگان، وارن وینشتاین آمریکایی و جیووانی لو پورتو ایتالیایی بوده اند که هدف حملات پهپادهای آمریکا قرار گرفته اند. اوباما گفته به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوای ایالات متحده، مسئولیت این موضوع را بر عهده می گیرد.

تلاش های دولت آمریکا برای بهبود روابط با رژیم اسرائیل، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کاهش تنش های موجود میان آمریکا و رژیم اسرائیل، به این رژیم وعده تحویل جنگنده های پیشرفته جدید آمریکایی را داده و همچنین گفته هرگونه توافق نهایی با ایران، امنیت رژیم اسرائیل را تضمین خواهد کرد. وی که در جریان یک سخنرانی در جمع هواداران رژیم اسرائیل سخن می گفته، اظهار داشته واشنگتن تا سال آینده جنگنده های «اف 35» را در اختیار این رژیم می گذارد و به این ترتیب، اسرائیل به تنها دولتی در منطقه تبدیل خواهد شد که چنین جنگنده هایی را در اختیار دارد.

اما در ادامه تنش های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین، روزنامه «وال استریت ژورنال» از اتهام زنی متقابل مسکو و واشنگتن به یکدیگر در این موضوع سخن گفته است. این روزنامه می نویسد در حالی که درگیری ها در مناطق شرقی اوکراین ادامه دارد، روسیه و آمریکا یکدیگر را متهم می کنند که به واسطه فرستادن نیرو به مناطق درگیری، مفاد توافقنامه آتش بس را به خطر می اندازند. در این زمینه، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روسیه را متهم کرده که سامانه های دفاع هوایی خود را در داخل مرزهای اوکراین و در شرق این کشور مستقر کرده است. در مقابل، ایگور کناشنکوف، ضمن رد این اتهام، گفته آمریکا نیروهای خود را به منطقه درگیری اعزام کرده و همچنین در حال آموزش نیروهای اوکراینی در شرق این کشور است.

در مطلبی دیگر مربوط به روسیه، روزنامه «مسکو تایمز» اظهارات یک مقام ارشد این کشور را بازتاب داده که مواضع جدیدی را درباره موضوع تحویل سامانه موشکی «اس 300» به ایران مطرح کرده است. مواضعی که با جو شکل گرفته در این زمینه طی روزهای اخیر متفاوت است. به نوشته این روزنامه، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد. وی ضمن بیان این مطلب گفته موضوع مهمتر، این است که یک تصمیم سیاسی و حقوقی اتخاذ شود که راه را برای چنین احتمالی (تحویل سامانه مذکور به ایران) باز کند.

در میان دیگر مطالب، روزنامه «دیلی میل» از ادامه تلاش جمهوری خواهان آمریکایی برای جلوگیری از حصول توافق هسته ای میان ایران و آمریکا خبر داده است. این روزنامه می نویسد سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی روز گذشته وعده داده اند که تلاش خود را برای سخت تر کردن مفاد طرحی که به کنگره قدرت بازبینی توافق نهایی هسته ای با ایران را می دهد، افزایش دهند. در همین راستا، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا گفته پیش می کند که هفته آینده، بحث های شدیدی در این زمینه در کنگره در بگیرد. وی با بیان اینکه «هیچ طرح قانونی کامل و بی عیب و نقص نیست» اظهار داشته سناتورهایی که خواستار سخت تر شدن مفاد این طرح هستند – از جمله خود وی – این فرصت را دارند که هفته آینده اصلاحیه ای را به آن الحاق کرده و این هدف را حاصل نمایند.

در نهایت، در مطلبی دیگر درباره ایران، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» از بازگشت کاروان دریایی ایران از یمن در پی تحت تعقیب قرار گرفتن از سوی ناوهای آمریکایی خبر داده است. این سایت به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مدعی شده پس از آنکه ناوهای آمریکایی در راستای آنچه جلوگیری از ارسال سلاح از سوی ایران برای حوثی ها خوانده شده، کاروان دریایی ایران را تحت تعقیب قرار دادند، این کاروان مسیر خود را تغییر داده و راه بازگشت در پیش گرفته است. این منابع گفته اند 9 کشتی کاروان مذکور هم اکنون در نزدیکی عمان بوده و در حال حرکت به سمت ایران هستند.

اخبار بین الملل - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------