تروریست خطرناک سعودی به عربستان تحویل داده شد!



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

اداره کل امنیت عمومی لبنان چند تروریست تکفیری سعودی و عضو خطرناک القاعده را که سال هاست در زندان های لبنان به سر می برند، تحویل ریاض داد.

 روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز جمعه خود نوشت که تعداد این تروریست های سعودی از تعداد انگشت های دست کمتر است و گفته می شود که دوره محکومیت آنها پایان یافته است.

الاخبار با بیان اینکه یک هواپیمای سعودی در پروازی اختصاصی این تروریست های سعودی را عصر دیروز پنجشنبه از بیروت به عربستان منتقل کرده، به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که آزادی این تروریست ها در چارچوب معامله برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی قرار ندارد.

حدود 10 ماه قبل تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره با حمله به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان ونزدیک مرزهای لبنان، این شهرک را برای چند روز اشغال و سرانجام با ربودن تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی لبنان به بلندی های مشرف بر عرسال و منطقه القلمون سوریه عقب نشینی کردند.

در حالیکه این دو گروه تکفیری تاکنون سه تن از نظامیان ربوده شده را سربریده و یا اعدام کرده اند، گفته می شود قرار است سایر نظامیان به زودی آزاد شوند.

الاخبار خاطرنشان کرد که بارزترین تروریست تکفیری سعودی که تحویل ریاض داده شده، عبدالعزیز المعامس نام دارد که از سال 2007 در زندانی در لبنان به سر می برده است.

او همراه محمد سوید و فیصل اکبر از دیگر تروریست های خطرناک سعودی عضو القاعده در لبنان بازداشت شده بود.

محمد سوید و فیصل اکبر پیشتر تحویل سعودی ها شده اند.

المغامس متولد 1979 اواخر سال 2003 میلادی عربستان را به مقصد عراق برای جنگ با اشغالگران آمریکایی ترک می کند و سپس عضو یک شبکه تروریستی وابسته به القاعده در لبنان می شود.

وی دارای اسامی مستعار و جعلی زیادی از جمله احمد التویجری بوده است.

بیشتر اعضای این شبکه تروریستی در سال 2004 میلادی در لبنان بازداشت می شوند اما المغامس موفق به فرار می شود و پیوسته بین اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان ، منطقه البقاع در شرق لبنان و یا سوریه منتقل می شود.

این تروریست سعودی تا اوایل سال 2007 میلادی مسئولیت هماهنگی بین عناصر و سرکرده های القاعده در لبنان ، سوریه و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را برعهده داشته است.

المغامس مدر این زمان به دستور صلاح الدین محمد صالح ( ابواحمد)یک امیر سوری القاعده به شهرک برالیاس منطقه بقاع میانی برای همکاری با عبدالله برکات (ابوولید) تروریست تکفیری سعودی به منظور تشکیل باندی تروریستی منتقل می شود و ماموریت این باند خرید خودروها، سلاح و مواد منفجره و آماده سازی عناصر تکفیری برای اجرای عملیات تروریستی بوده است.

اخبار بین الملل - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------