آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نتیجه نظر سنجی جالب اسرائیلی ها درباره خطر داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

بیش از نیمی از اسرائیلیها بر این باورند که جنبش حماس در حمله تابستان سال گذشته اسرائیل به نوار غزه پیروز نبرد بوده است ضمن آنکه اغلب آنها تهدید اصلی را حزب الله لبنان و سوریه می دانند و معتقدند داعش و شبکه القاعده هیچ خطری برای اسرائیل ندارند.

به نوشته امروز روزنامه رای الیوم چاپ لندن دراینترنت ،‌ بر اساس نظرسنجی پایگاه خبری اسرائیل «والا » ، پنجاه و هفت درصدپرسش شوندگان ،‌از زندگی در اسرائیل رضایت دارند و هفتاد و یک ممیز دو دهم درصد هم گفته اند اگر تمامی امکانات برایشان فراهم شود ترجیح می دهند در اسرائیل زندگی کنند. بیست و هشت ممیز هشت دهم درصد هم گفته اند ترجیح می دهند در کشور دیگری زندگی کنند.

هشتاد ودو درصد هم گفته اند به اسرائیلی بودنشان افتخار می کنند. نکته قابل توجه دراین نظر سنجی این است که مردان بیش از زنان ( شصت و دو ممیز یک دهم در مقابل پنجاه و دو و دو دهم در صد ) از زندگی در اسرائیل احساس رضایت دارند و به طور طبیعی افراد جوان بیشتر از افراد پیر ( شصت و یک ممیز نه دهم درصد در مقابل پنجاه و هفت درصد ) احساس رضایت دارند.

در نظر سنجی مربوط به نهادهای دولتی اسرائیل نیز ارتش و سپس دستگاه قضائی ،‌ بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده اند. یهودیان اسرائیل امتیازهای کمی را به سیستم آموزشی و رسانه ای اسرائیل داده اند و کمترین امتیاز دراین نظر سنجی به دولت اسرائیل داده شده است و رضایت آنها از دولت کم است.

رای الیوم می افزاید طبق اداره سرشماری مرکزی اسرائیل ،‌شمار ساکنان اسرائیل در حال حاضر حدود هشت میلیون و سیصد و چهل و پنچ هزار نفر است . شمار یهودیان در حدود شش میلیون و دویست و پنجاه و یک هزار نفر ( هفتاد و چهار ممیز نه دهم درصد از کل ساکنان ) و شمار اعراب یک میلیون و هفتصد و سی هزارنفر ( بیست ممیز هفتادو چهار دهم درصد) است .

رای الیوم نوشت شمار شهروندان اسرائیلی در سال هزار و نهصد و چهل و هشت یعنی زمان تشکیل دولت عبری ، هشتصد و شش هزار نفر بوده است. علاوه بر اینها ،‌ طبق نظرسنجی مرکز پژوهشهای امنیت ملی اسرائیل پنجاه و چهار درصد اسرائیلیها معتقدند حماس در حمله تابستان گذشته اسرائیل به نوار غزه پیروز شده است.

گفتنی است در ماه ژوئیه سال گذشته این مرکز، نظر سنجی مشابهی انجام داد که طبق نتایج آن هفتاد و یک درصد از پرسش شوندگان تاکید کرده بودند اسرائیل در جنگ با حماس پیروز شده است. از سوی دیگر طبق نظر سنجی اخیر این مرکز ، مشخص شد درصد اسرائیلیهائی که از تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه حمایت می کنند همچنان رو به کاهش است و در مقایسه با سالهای گذشته ، امسال به چهل و یک درصد رسیده است و این درصد از پرسش شونندگان از تشکیل کشور فلسطین برای حل درگیریهای کنونی حمایت کرده اند.

اما درباره تهدیدهائی که اسرائیل با آنها مواجه است اکثریت پرسش شوندگان گفته اند اولین تهدید از سمت شمال یعنی حزب الله و سوریه است و بعد از آن تهدید جنوب قرار دارد یعنی گروههای فلسطینی و در راس آنها حماس قرار دارند . به عقیده اسرائیلیها تهدید هسته ای ایران در رتبه سوم قرار دارد. پرسش شوندگان همچنین گفته اند داعش و شبکه القاعده هیچ خطری برای اسرائیل ندارند.

 

اخبار بین الملل - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------