آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

دستگیری 12 عنصر داعش در پایتخت مالزی



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

پلیس مالزی اعلام کرد، 12 تن را در پایتخت این کشور که با گروه تروریستی داعش ارتباط داشتند، دستگیر کرده و طرح آنها برای انجام حملات تروریستی در نقاطی از پایتخت را خنثی کرده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "خالد ابوبکر"، رییس پلیس مالزی امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای گفت: متهمان دستگیر شده مردانی 17 تا 41 ساله بوده که شنبه و یکشنبه هفته جاری در عملیات پلیس در مناطق "اولو لانگات" و "چراس" در حومه شهر کوآلالامپور دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد متهم به دسیسه‌چینی برای انجام حملات تروریستی علیه اهداف راهبردی و منافع دولت در منطقه "دره کلانگ" هستند.

به گفته پلیس مالزی، این طرح‌ها در پاسخ به فراخوان گروه داعش برای انجام حملات تروریستی علیه کشورهای سکولار از جمله مالزی ایجاد شده‌اند.

به گفته مقامات مالزی بازداشت چند فرد دیگر در ارتباط با شبه‌نظامیان داعش در ماه‌های گذشته در ارتباط با این حملات بوده است. در بیانیه پلیس مالزی آمده است: مواد منفجره توقیف شده از این دستگیرشدگان شامل 20 کیلوگرم نیترات آمونیوم و 20 کیلوگرم نیترات پتاسیم بوده است که قرار بوده برای حملات تروریستی در کوالالامپور استفاده شوند.

با آغاز ورود رهبران سازمان اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آ.سه.آن) به شهر کوآلالامپور به منظور شرکت در نشست این اتحادیه، تدابیر امنیتی در این شهر طی امروز افزایش یافت. قرار است این اجلاس از فردا (دوشنبه) رسما آغاز شود. با این حال مشخص نیست که آیا حملات خنثی شده ارتباطی با این نشست داشته‌اند یا خیر؟

مقامات مالزی دست کم 39 تبعه این کشور را که به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند، شناسایی کرده‌اند.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------