اظهارنظر عجیب سناتور آمریکایی دربارۀ اسامی عربی



اخبار,اخبار بین الملل ,رئیس جمهوری آمریکا

سناتور لیندسی گراهام که احتمالاً یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست، معتقد است که هر واژه‌ای که در خاورمیانه با «ال» شروع شود، خبر بدی است؛ مثلاً القاعده یا النصره.

 لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی دوشنبه شب در ضیافت شامی در بوستون در جمع کمیته روابط عممومی آمریکا- اسرائیل (آیپک) گفته است که "القاعده، النصره، القاعده در شبه جزیره عرب و هر چیز دیگری که در خاورمیانه با ال شروع شود، خبر بدی است."

گراهام سخنان مضحک خود را در سخنرانی اصلی خود در مقابل حدود هزار تن از حامیان اسرائیل انجام داد. کوین بیشاب، سخنگوی گراهام که خودش در میهمانی حضور نداشت می‌گوید که این سناتور کهنه‌کار سال‌هاست که جوک می‌گوید.

بیشاپ به واشنگتن پست گفت: این سخنان یک بیانیه سیاسی جدی نیست. این روشی طنزآمیز برای نگاه کردن به مسائل جدی است!

اولین کسی که خبر مذاح گراهام را منتشر کرد، یوری بلاو، روزنامه‌نگار تحقیقی اسرائیل بود اما وی درباره واکنش حضار چیزی نگفت. سخنگوی گراهام افزود: مشکل سخنان گراهام به لحاظ زبانشناختی این است که «ال» حرف تعریف در زبان عربی و معادل the انگلیسی است و معمولاً قبل از بسیاری از اسامی خاص خصوصاً نام مکان و نام انسان قرار می‌گیرد. اما وی درباره زبان عربی سخن نگفته است.

گراهام که به عنوان عنصری ضدفلسطینی شناخته می‌شود، ماه جاری میلادی (مه) تصمیم خود را برای نامزدی در انتخابات 2016 آمریکا اعلام می‌کند.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------