شستشوی مغزی زنان داعشی پس از سوء استفاده از آنان



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

روزنامه انگليسي اينديپندنت تأکید کرد كه گروه تروريستی داعش زنان را برای اجرای عمليات انتحاری شتشوی مغزی می دهد.

 "پاتریک کاکبرن" روز شنبه در گزارشی با عنوان "داعش زنان جهاد نکاح را شستشوی مغزی می دهد" نوشت: داعش زنان جهاد نکاح را شستشوی مغزی می‌دهد تا آنها را تبدیل به زنان انتحاری کند.


وی افزود: وقتی داعش فتوا داده است که زنان باید به همه دستورات همسرانشان گوش دهند و از آن اطاعت کنند؛ حتی اگر دستور دهند که به عنوان بمبگذار انتحاری عمل کنند. عایشه 32 ساله به همراه دو کودک خود از خانه‌اش در شهر موصل در شمال عراق فرار کرد.


عایشه گفت که همسرش در ابتدا به طور مستقیم از این امر سخن نمی گفت، اما کم کم صحبت از این موضوع را آغاز کرد.


وی به روزنامه ایندیپندنت تأکید کرد: همسرم یکبار در هفته به خانه می آمد. اما اخیرا هر روز به خانه می آمد و از من می خواست تا در دوره‌ای آموزشی تحت عنوان "چگونگی حمایت روحی و جسمی زن مسلمان از جامعه مسلمان" شرکت کنم.


عایشه که از روزنامه ایندیپندنت خواست تا نامش را برای حفظ هویتش تغییر دهد، افزود: "من با بسیاری از زنان در دوره آموزشی شرکت کردم. این دوره نوعی شسشتوی مغزی بود. در این دوره به زنان آموزش داده می شد که چگونه چیزهای مادی گذرا - مثل خون و گوشت- را برای امور مهمتر فدا کنند".


اما عایشه به جای اینکه از محتوای این دوره آموزشی چیزی برگرفته باشد، به فکر دو فرزندش و چگونگی نجات آنها افتاد. سومین روز دوره آموزشی بود که خود را به مریضی زد و گفت که فرزندش مریض است و باید در خانه بمانند تا بهبود یابند.


وی گفت: به بچه هایم گفتم که به دیدار خاله می روم اما در واقع، در حال برنامه ریزی برای ترک شهر موصل به سمت منطقه کردستان عراق با کمک پسر عمویم بودم که قبل از من، به خیلی ها برای فرار از این شهر کمک کرده بود.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------