انگلیس، تروریستها را در ترکیه و اردن آموزش می دهد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

انگلیس اعلام کرد که 85 نفر از نیروهای خود را به ترکیه و اردن اعزام کرده است تا در برنامه آموزش و تسلیح گروه های مخالف و اعزام آنان به سوریه شرکت کنند.

 این اقدام در ادامه سیاست های انگلیس مبتنی بر دنبال کردن اقدامات هم پیمان خود یعنی آمریکا در خصوص حمایت از تروریست ها در سوریه صورت گرفت؛ تروریست هایی که «مخالفان میانه رو» نامیده می شوند.

روزنامه "دیلی تلگراف" به نقل از منبعی در وزارت دفاع انگلیس نوشت: هزاران نفر از این مخالفان در سه سال آینده در چند زمینه آموزش داده خواهند شد.

خبر اعزام نیروهای انگلیسی برای شرکت در برنامه آموزش تروریست ها در سوریه در حالی اعلام شد که روزنامه حریت ترکیه ماه گذشته فاش کرده بود که نیروهای ویژه آمریکایی برای شرکت در آموزش این تروریست ها وارد ترکیه شده اند. 

"اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا نیز هفتم ماه جاری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در اردن آموزش گروههایی از تروریست های وابسته به آنچه را که آمریکا و غرب «مخالفان میانه رو» می نامند، آغاز کرده اند و این برنامه در مرحله بعد در ترکیه و قطر تکمیل می شود. محمد المومنی سخنگوی دولت اردن نیز به این موضوع اذعان کرد و گفت ارتش اردن در این برنامه مشارکت دارد. 

"فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس قبلا به ادامه حمایت کشورش از تروریسم در سوریه و به اصطلاح «مخالفان میانه رو» با شیوه های گوناگون از جمله تسلیحاتی اذعان کرده بود.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چند ماه پیش به صراحت اذعان کرده بود که در سایه گسترش نفوذ گروههای تروریستی مانند داعش و جبهه النصره، مخالفان میانه رو وجود ندارند.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------