ادامه بمباران یمن و عدم تمایل عربستان به آتش بس



اخبار,اخبار بین الملل , حمله عربستان به یمن

ادامه بمباران مناطق مختلف یمن توسط جنگنده های سعودی، عدم تمایل این کشور به پایبندی به آتش بس انسان دوستانه را ثابت کرد.

 جنگنده های ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، شب گذشته یکی از خشونت بارترین حملات خود را به صعده به ثبت رساندند و اماکنی در جنوب صنعا، فج عطان مناطق مسکونی تحت احداث در حدفاصل موصل و حته و همچین استان اب در مرکز یمن و پایگاه العند در استان لحج را بمباران کردند.

ادامه این حملات ثابت کرد که ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، به پذیرش آتش بس انسان دوستانه که از سوی سازمان های بین المللی متعددی مطرح شده است، تمایلی ندارند.

این درحالی است که طی روزهایی که به عنوان آتش بس تعیین شده بود، چندان تغییری در وضع بحرانی مردم یمن به وجود نیامد و جز یک هواپیما که از سوی سازمان بین المللی غذا و دو هواپیما از سازمان پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی، کمک دیگری به یمنی ها نرسیده است و در این میان، همه منتظر رسیدنِ کشتی حامل کمک های انسان دوستانه به بندر الحدیده هستند.

مسؤولان یمنی کمک هایی را که تا این لحظه به یمن رسیده ناکافی می دانند و تمدید آتش بس انسان دوستانه را خواستارند و از سازمان ملل درخواست کردند که بر کشورهای متجاوز به یمن اعمال فشار کنند تا از جلوگیری از پهلو گرفتنِ کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه در بندرهای یمن دست بکشند.

در این میان، سخنگوی نخست وزیری یمن، با تاکید بر ناچیز بودنِ کمک هایی که تا این لحظه به یمن رسیده است، خاطر نشان کرد که مناطق جنگ زده در یمن بسیار زیادند و همگی نیازمند کمک های فوری هستند و بیمارستان ها نیز از کمبود دارو و مواد غذایی و تجهیزات پزشکی رنج می برند.

از سوی دیگر، هزاران تن از خانواده های یمنی، بر اثر بمباران شهرهای یمنی آواره شده اند و در شرایط ناگواری به سر می برند و محاصره یمن توسط عربستان سعودی، گرسنگی و بحران غذایی را بر آن ها تحمیل کرده است.

این در حالی است که بمباران مناطق مختلف یمن همچنان شهید و زخمی می گیرد. به عنوان مثال، بمباران شب گذشتۀ صعده توسط جنگنده های سعودی، به شهادت یک شهروند یمنی و زخمی شدن چهارتن منجر شد. این بمباران، به نابودی چندین خانۀ تاریخی یمنی و نابودی کامل خیابان های این منطقه انجامید.

در این میان، مردم مناطق یمن، در قبال این تجاوزات ساکت ننشستند و مناطق جیزان و نجران در عربستان سعودی را هدف گلوله خمپاره قرار دادند که این حملات به اعتراف عربستان، تاکنون به زخمی شدن چند سعودی منجر شده است.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------