نیروهای مردمی داعش را با سلاح‌های جدید غافلگیر می‌کنند



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

سخنگوی نیروهای مردمی عراق با تشریح ابعاد عملیات لبیک یا حسین در شمال صلاح الدین آن را تکمیل کننده عملیات لبیک یا رسول الله دانست واز سلاح های پیشرفته و مدرنی که داعشی ها را غافلگیر خواهد کرد خبر داد.

احمد الاسدی سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: عملیات لبیک یا حسین به منظور پایان دادن به جنگ و گریز در مناطق شمالی صلاح الدین شروع شده و در راستای تکمیل عملیات لبیک یا رسول الله که در مارس گذشته انجام شد است و الرمادی از سه طرف در محاصره است و بزودی آزاد خواهد شد.

وی افزود: ما قبلا عملیات لبیک یا رسول الله را آغاز کردیم و موفق به آزاد سازی بخش اعظم صلاح الدین و برقراری امنیت آن شدیم. عملیات جاری تکریت و مناطق اطراف آن و نیز بیجی و دیگر مناطق شمالی صلاح الدین و مناطق شرق و شمال شرق الرمادی را امن خواهد کرد.

الاسدی تاکید کرد: تروریست‌های داعش طی روزهای گذشته تحرکاتی در پالایشگاه بیجی شروع کردند و به دنبال اهدافی بودند اما عملیات لبیک یا حسین به جنگ و گریز با داعشی‌ها پایان خواهد داد و عملیات پاکسازی در مناطق الحاوی، الحمزه، البو طعمه، تل البعیجی و کل بیجی و قطع خطوط امداد رسانی را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره عملیات الانبار بیان کرد: نیروهای مردمی آمادگی کاملا برای ورود به الانبار و آزادی آن دارند و الرمادی از سه محور محاصره شده است و نیروهای مردمی به کیلومتر 35 در غرب الانبار وحصیبه رسیده‌اند و فرماندهان در حال طرح شروع عملیات بزرگ برای آزاد سازی الرمادی ودیگر شهرهای الانبار هستند.

الاسدی درباره پالایشگاه بیجی گفت: بخش هایی از پالایشگاه آزاد شده است و به طور کامل پاکسازی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بغداد گفت: امنیت بغداد و نیروهای مردمی خط قرمز است و ما آمادگی کامل برای دفع هر تهاجمی را داریم و اجازه نزدیک شدن به پایتخت را نخواهیم داد و این اظهارات رسانه‌ای نیست و در عمل و در صحنه نبرد ما روند را دنبال می‌کنیم.

الاسدی تاکید کرد: نیروهای مردمی سلاح جدید و غافلگیر کننده‌ای به کار خواهند گرفت که دشمن را غافلگیر خواهد کرد و در نبردهای آتی به کار گرفته خواهد شد. نیروهای مردمی به نیروی هوایی ائتلاف بین المللی نیازی ندارند اما تصمیم به فرمانده کل نیروهای مسلح بر می‌گردد.

وی افزود: عملیات آزاد سازی الانبار زیاد به طول نمی‌انجامد و ظرف روزهای آینده آزاد خواهد شد. چهار هزار نفر از جنگجویان صلاح الدین در قالب نیروهای مردمی و کسانی که در عملیات لبیک یا رسول الله مشارکت داشته‌اند در عملیات لبیک یا حسین مشارکت دارند. اما در نبرد الانبار ما از تنگنا خارج شده‌ایم و موافقت با مشارکت نیروهای مردمی در الانبار حاصل شده است.

درباره اظهارات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا بیان کرد: ارتش آمریکا به مدت سال‌ها بر آموزش ارتش عراق نظارت داشته است و به راه های مختلف کوشیده است که قدرت ارتش را ضعیف کند و اراده جنگی را از آنها بگیرد. نیروهای عراقی و مردمی اراده لازم را دارند و در بسیاری از مناطق پیروزی‌های به دست آورده‌اند و در آینده نیز پیروز خواهند شد.

اخبار بین الملل - تسنیم

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------