ادامه رسوایی اردوغان؛ تهدید روزنامه جمهوریت!



اخبار,اخبار بین الملل ,رئیس جمهور ترکیه

ماه‌ها پس از اینکه یکی از نشریات ترکیه، خبر توقیف یک کامیون سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه را ـ که حاوی تجهیزات نظامی برای تروریست های سوریه بود ـ منتشر کرد، اکنون رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، مدیر مسئول این نشریه را تهدید کرده است.

 در ژانویه 2014 یک کامیون متعلق به میت که ادعا می شد، حاوی کمک های انسان دوستانه و دارو برای مردم سوریه است، متوقف و از آن اقسام سلاح های جنگی به دست آمد. به دنبال این رخداد، دادستانی که حکم توقف محموله فوق را صادر کرده به همراه فرماندهی که اجرای عملیات را بر عهده داشت، دستگیر شدند.  در همان زمان، روزنامه جمهوریت در گزارشی مفصل به تشریح این عملیات پرداخته و تصاویر تازه‌ای از آن منتشر کرد.


‌آن زمان، این ماجرا سر و صدای زیادی در ترکیه به راه انداخت و باعث پدید آمدن مشاجرات زیادی ‌‌در مورد نقش دولت ترکیه در تأمین تسلیحاتی گروه‌های تروریستی ـ که در ترکیه با دولت بشار اسد می جنگند ‌ـ شد.

اما این پایان ماجرا نبود؛ رئیس جمهور ترکیه، مدیر مسئول روزنامه جمهوریت ‌(ترکیه‌) را به علت انتشار تصاویر کامیون های سازمان اطلاعات این کشور ـ که گفته می شود حامل سلاح به سوریه بودند ـ تهدید کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه بوگون چاپ ترکیه‌، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد، به وکلایش دستور شکایت از جان دوندار، مدیر مسئول روزنامه جمهوریت به دادگاه را داده است.

اردوغان گفت: کسی که این خبر را منتشر کرده است‌، تاوان سنگینی خواهد پرداخت و من وی را به راحتی رها نخواهم کرد. رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد، این تصاویر را شبکه موازی دولت در اختیار روزنامه جمهوریت قرار داده است.

اردوغان با تأکید بر اینکه سازمان اطلاعات ملی ترکیه (‌میت‌) کمک های بشردوستانه و لجستیکی در اختیار ترکمن های منطقه بایر بوجاک سوریه قرار می دهد، خبرهای منتشره درباره انتقال سلاح به سوریه توسط سازمان اطلاعات ملی ترکیه را افتراهای غیر مشروع توصیف کرد.

نکته جالب اینکه این برای اولین بار است که یک کشور ادعا می کند کمک های بشر‌دوستانه خود را توسط سازمان اطلاعات و امنیت خود برای مردم نیازمند ارسال می کند. گفته های اردوغان در این زمینه با وجود سازمان های کمک رسانی همچون صلیب سرخ و هلال احمر و ... ‌باورکردنی به نظر نمی رسد.

اخبار بین الملل - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------