استفاده اردوغان ازحربه "سنگ توالت" علیه رقیب!



اخبار,اخبار بین الملل ,رجب طیب اردوغان

در فاصله زمانی پنج روز مانده به تبلیغات انتخابات پارلمانی سرنوشت ساز برای آینده سیاسی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور، تصمیم گرفت یکی از مهم ترین رقبای خود را به سبب این ادعا که سنگ های توالت کاخ اردوغان از طلا است، تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمال قلیچ دار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق، با انتقاد از کاخ مجلل اردوغان، مدعی وجود توالت هایی از جنس طلا در کاخ ریاست جمهوری شد.

اردوغان در واکنش به اظهارات رقیبش گفت: من از کمال قلیچ دار اوغلو دعوت می کنم در این کاخ گشتی بزند. اگر حتی یک سنگ توالت طلا پیدا کرد من از ریاست جمهوری استعفا می دهم. ولی اگر پیدا نکرد خودش باید از حزب جمهوری خواه خلق استعفا کند.

معمر جمال اوغلو یکی از وکلای رییس جمهوری ترکیه سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: او شکایاتی را به سبب افترا به رییس جمهوری علیه کمال قلیچ دار اوغلو، رییس حزب جمهوریخواه خلق، در دادگاه مطرح کرده است.

به گفته جمال اوغلو، ‌موکل او 100 هزار لیره ترکیه ( 34 هزار یورو ) زیان و ضرر تقاضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، ‌این مشاجره که به این زودی ها خاموش نمی شود، ‌دوشنبه شدت گرفت.

رییس جمهوری ترکیه در نطقی در ارزروم گفت:« آقای قلیچدار اوغلو، تو چه زمانی این توالت ها را دیده ای که می گویی آنها از طلا است ؟»

دوشنبه شب، ‌رهبر حزب جمهوریخواه خلق در واکنش به این سخنان اردوغان گفت: هیچ علاقه ای به این کاخ ندارد و اشتهای اردوغان را برای طلا ، دلار و یورو محکوم کرد.

ساخت کاخ جدید رییس جمهوری ترکیه که حدود 100 اتاق دارد 460 میلیون یورو هزینه داشته است. این ساختمان، یکی از اهداف اصلی منتقدان اردوغان محسوب می شود.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------