آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

تایمز: غرب باید اردوغان را محدود کند



اخبار,اخبار بین الملل ,رئیس جمهور ترکیه

روزنامه تایمز چاپ انگلیس "محدود کردن اردوغان، پیش از بسط سلطه شخصی و حزبی اش بر تمام حیات سیاسی ترکیه را به مصلحت غرب" دانست.

 "راجر بویز" با انتشار مقاله ای تحت عنوان "سلطان اردوغان، باید محدود شود" در روزنامه تایمز نوشت: به نفع غرب است که جلوی گسترش سلطه شخصی اردوغان و همچنین سلطه گری حزب عدالت و توسعه که ریاست آن را به عهده دارد بگیرد، تا از چیرگی اردوغان بر حیات سیاسی در ترکیه جلوگیری کند.

به نوشته بویز "اردوغان، که بسیاری او را با سلاطین عثمانی مقایسه می کنند، یکی از سران مخالف را تنها به این دلیل محاکمه می کند که وی ادعا کرده است اردوغان در کاخ خود که 1115 اتاق دارد و دستشویی هایی با روکش طلا ساخته است."

بویز تاکید کرد: این گونه اتفاقات وقتی می افتد که کسی مدت زیادی را در حاکمیت باقی مانده باشد. در این صورت، همه انتقادها به اختلافات شخصی تبدیل می شود.

روزنامه نگار تایمز خاطر نشان کرد که اردوغان، امیدوار است که در انتخابات روز یک شنبه آینده، حزبش یعنی عدالت و توسعه پیروز شود تا این حزب بتواند اکثریت کافی را در پارلمان تامین کند و به این ترتیب زمینه اصلاح قانون اساسی ترکیه فراهم شود و اردوغان بتواند نظام حکومتی ترکیه را از پارلمانی به ریاست جمهوری تبدیل کند.

بر پایه این گزارش، در حال حاضر، حزب عدالت و توسعه 312 کرسی در مجلس دارد و برای اصلاح قانون اساسی نیازمندِ داشتن 330 کرسی و همچنین برگزاری همه پرسی عمومی است. اما اگر بتواند 367 کرسی در پارلمان داشته باشد، دیگر حتی به برگزاری همه پرسی نیازی نخواهد داشت.

بویز در پایان این گزارش با برشمردن اختلافات ترکیه و کشورهای غربی، پیروز نشدنِ حزب اردوغان در انتخاباتِ آینده را به نفع غرب دانست.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------