معمای پیوستن دختر روس به داعش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

افکار عمومی در روسیه این روزها مشغول ماجرای دختری 19 ساله است که خانواده او گمان می کنند که به داعش پیوسته است.

 به نقل از روزنامه لبنانی "السفیر"، رسانه‌های روسی اعلام کرده‌اند "واروارا کارالوا" که در دانشکده فلسلفه دانشگاه مسکو درس می‌خواند یک هفته قبل از سفرش به ترکیه ناپدید شد. گمان می رود که وی به داعش و یا دیگر گروه‌های تروریستی پیوسته باشد به ویژه که او علاوه بر زبان مادری، به زبانهای انگلیسی و عربی نیز آشنا است.


پدر این دختر روس که از مادر او جدا شده است، تأکید دارد که مسؤولان امنیتی به او گفته‌اند دخترش به ترکیه سفر کرده است و رهگیری تلفن همراه او نشان می دهد که وی آخرین بار نزدیک مزرهای ترکیه و سوریه بود.


برخی رسانه‌های روسیه نیز تأکید کرده‌اند که این دختر احتمالا از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا مزدوران وابسته به گروه‌های افراطی که در مسکو فعال هستند جذب شده است.


این نخستین بار نیست که یک دختر روس به گروه‌های تروریستی ملحق می شود، در سال 2014 نیز یک دختر دیگر به نام دیانا رمضانوا که از اهالی داغستان بود، به ترکیه رفت و با یک جوان چچنی که تابعیت نروژی داشت ازدواج کرد. این تروریست نروژی دیانا را با خود به سوریه بود. دیانا پس از کشته شدن همسرش در اوایل سال 2015 به ترکیه بازگشت و درحالیکه باردار بود در استانبول دست به عملیات انتحاری زد.


نهادهای امنیتی روسیه اعلام کرده‌اند که بیش از 1700 تبعه این کشور به داعش پیوسته‌اند، و شمار قابل توجهی از آنها قفقازی هستند.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------