آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

افشای اسناد جدیدی از توطئه عربستان علیه یمن



اخبار,اخبار بین الملل ,توطئه عربستان علیه یمن

سند جدید فاش شده از سوی وب سایت افشاگر ویکی لیکس نشان می‌دهد که ریاض از پادشاه اردن درخواست کرده بود تا فعالیت یک شبکه ماهواره‌ای وابسته به جنبش انصارالله را متوقف کند.

 همچنین این اسناد حاکی از توطئه عربستان علیه یمن و تلاش ریاض برای سلطه بر این کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، در این سند آمده است: سفیر عربستان در صنعاء اعلام کرده که جنبش انصارالله یمن شبکه ماهواره‌ای را با نام «الضیاء» به راه انداخته که بر روی ماهواره‌ نیل ست و از اردن پخش می‌شود.

بنا بر این سند سفیر عربستان به ریاض گفته، اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد "حسین الاحمر"، رئیس حزب همبستگی ملی در یمن نقش زیادی در حمایت مالی از این شبکه دارد و حوثی‌ها به وی پیشنهاد داده‌اند که در ازای حمایت از این شبکه وی را به مراتب و درجات بالا و حتی پست ریاست جمهوری می‌رسانند.

در این سند آمده است که معاون وزیر خارجه عربستان در سفر خود به شهر "العقبة" اردن و دیدارش با عبدالله دوم پادشاه این کشور این موضوع را مطرح کرد و پادشاه اردن وعده داد تا اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند. به دنبال این سفر پادشاه اردن دستور بستن شبکه مذکور را صادر کرد.

در اسناد ویکی لیکس تلاش ریاض برای سلطه بر یمن از طریق ابزارهای خود در این کشور نیز فاش شده است.

در این اسناد آمده است که سفارت عربستان در صنعاء پیامی را از سوی دبیرکل انجمن جهان اسلام دریافت کرده که در آن این انجمن آمادگی خود را برای اجرای طرح فراگیری اعلام کرده است تا از طریق آن با طرف‌های رسمی و مردمی در یمن برای مقابله با گسترش "نفوذ شیعیان" برخورد شود. عربستان درخصوص این طرح دو نظر ارائه کرده یکی اینکه اجرای این طرح تحت نظارت متخصصان عربستانی باشد تا از مداخله بیشتر طرف یمنی ممانعت به عمل آید و نظر دیگر اینکه این طرح براساس استراتژی شورای عالی امور اسلامی و در واقع خود انجمن جهان اسلام باشد تا منافع عربستان را محقق سازد.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------