آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

چاووش اوغلو: چشم طمع به خاک ديگر کشورها ندوخته‌ايم



اخبار,اخبار بین الملل , چاووش اوغلو

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : ترکیه چشم طمع به خاک کشورهای دیگر ندوخته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره مصاحبه با تلویزیون آ خبر ترکیه درباره خبرهای مرتبط با آماده شدن ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه ، تاکید کرد ، دولت ترکیه قصد ندارد ،‌ این کشور را وارد ماجراجویی کند .

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی درباره احتمال ورود ارتش ترکیه به سوریه ، گفت : ترکیه حق اتخاذ تدابیر ضروری را برای مقابله با تهدیدهایی که در مرز خود با آن مواجه می شود ، دارد.

وی گفت : ما هیچگاه چشم طمع به خاک عراق و سوریه ندوختیم اما پیشنهادهایی برای ایجاد منطقه امن مطرح کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : اوضاع کنونی سوریه بار دیگر نیاز به ایجاد منطقه امن را در این کشور آشکار کرده است.

چاووش اوغلو گفت : ترکیه باید هر لحظه آماده مقابله با تهدیدها باشد. اگر مرزهای ما با تهدید مواجه شود ،‌تدابیر لازم را اتخاذ می کنیم. همانگونه که در منطقه قندیل در شمال عراق علیه پ ک ک عملیات انجام می شد ، در صورت لزوم در سوریه نیز این اقدامات انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد ، در مجوزی که مجلس ترکیه سال گذشته میلادی برای عملیات برون مرزی ارتش تصویب کرد ، به دولت ترکیه اختیارات لازم داده شده است.

وزیرامور خارجه ترکیه گفت : ما در داخل و خارج ترکیه ، در عراق و سوریه هیچ مشکلی با برادران کرد نداریم اما عناصر پ ک ک در حزب اتحاد دموکراتیک کردها و یگان های دفاعی کردها حضور دارند . هدف آنان تجزیه سوریه و ایجاد ساختارهایی برای اداره مناطق مشخص است.

چاووش اوغلو نیروهای کرد را متهم کرد که پس از باز پس گیری تل ابیض از داعش ، ترکمن ها و عرب ها را وادار به ترک این منطقه کردند.

وی گفت : حدود 24 هزار ترکمن و عرب از این منطقه به ترکیه آمدند. 4 هزار تن به سوریه بازگشتند اما بیش از بیست هزار نفر از آنان همچنان در ترکیه بسر می برند.

چاووش اوغلو با متهم کردن گروه های کرد به جلوگیری از بازگشت این پناهجویان به سوریه ، گفت : هدف آنان ایجاد منطقه قومی است. آنان به دیگران اجازه زندگی در این منطقه را نمی دهند و دیگران را با توسل به زور به مهاجرت وادار می کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره توافق پنهانی ترکیه ،‌عربستان و قطر در سال 2012 میلادی برای سرنگون کردن رژیم بشار اسد گفت : چنین توافقی وجود ندارد . ما به صورت آشکار اعلام کردیم که رژیم بشار اسد باید برکنار شود.

وی گفت : فردی که تا این اندازه دست به کشتار مردم زده و از سلاح شیمیایی استفاده کرده است ، نمی تواند سوریه را اداره کند . وی نمی تواند اتحاد را در سوریه تامین کند. همه می گویند که بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره دیدار فریدون سینیرلی اوغلو معاون وزیر امور خارجه تریکه با دور گلد از مقامات وزرات امور خارجه اسرائیل در رم گفت :‌ ترکیه پس از ماجرای حمله اسرائیل به کشتی مرمره آبی سه پیش شرط را برای عادی سازی روابط با اسرائیل مطرح کرد که اسرائیل تاکنون به یکی از این پیش شرط ها یعنی موضوع عذرخواهی عمل کرده اما موضوع پرداخت غرامت و پایان دادن به محاصره غزه هنوز تحقق نیافته است.

وی گفت : کارشناسان دو طرف در این زمینه فعالیت هایی انجام دادند ، توپ از یک و نیم سال پیش در زمین اسرائیل است. دیدار کارشناساس و بررسی نحوه اجرای این شرایط موضوعی کاملا عادی است.

چاووش اوغلو گفت : کارشناسان از ابتدا درباره این موضوعات گفتگو می کنند.

وی گفت : ترکیه پیشتر نیز نقشی بسیار سازنده در مسئله فلسطین و مسئله بلندی های جولان میان اسرائیل و سوریه ایفا کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : روابط ترکیه با اسرائیل به اندازه کافی نیست و این مسئله مانع آن شده است که ترکیه به اندازه ای که مایل است در مسائل منطقه نقش سازنده ای را که خواستار است ، داشته باشد.

چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه کارشناسان درباره تمام مسائل گفتگو می کنند ، افزود : اینها موضوعات عادی است و باید ادامه یابد.

وی گفت : ما شرایطی را برای عادی سازی روابط مطرح کرده ایم و هنگامی که این شرایط تحقق یابد ، روابط ترکیه و اسرائیل عادی خواهد شد.

اخبار بین الملل - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------