آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

داعش به دنبال اعلام «امارت جدید» در «صبراته» لیبی



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

منابع آگاه در لیبی اعلام کردند که داعش پس از اعلام امارت در شهر "سرت" و تلاش برای تحکیم پایه‌های آن، این بار برای اعلام "امارت جدید" در "صبراته"، مرکز تولیدات گاز صادراتی لیبی تلاش‌ می‌کند و همه مقدمات را برای این منظور فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته مجله الشروق الجزایر، علت انتخاب شهر "صبراته" لیبی این است که این شهر دارای یک پایگاه استراتژیک است که فاصله زیادی با تونس ندارد. همچنین شهر صبراته نبض منطقه غربی در خاک لیبی محسوب می‌شود .

شهر صبراته مرکز تولید گاز صادراتی لیبی به اروپا است و لذا سیطره داعش بر این شهر به معنای امکان قطع صادرات گاز به ایتالیا است. همچنین پیشروی داعش در این شهر به معنای رسیدن این گروه تروریستی به تونس و همچنین محاصره طرابلس، پایتخت لیبی است.

منابع آگاه در ادامه اعلام کردند که داعش تمامی اقدامات لازم را برای اعلام امارت جدید در این شهر اتخاذ کرده و نقشه پادگان‌های آموزش نظامی نیروهای خود را که بیشترشان از کشورهای مغرب عربی هستند گسترش داده است. این نیروها در پادگان‌های لیبی در مناطق "غات"، "سرت"، "الکفرة" و صبراته به دست افسران سابق ارتش لیبی و نیروهای گروه بوکوحرام آموزش می‌بینند.

همچنین نگرانی‌ها نسبت به تغییر اوضاع امنیتی و سیاسی در قاره آفریقا به دلیل نزدیک شدن بوکوحرام و داعش لیبی در حال افزایش است.

به گفته تحلیل‌گران تبعات این اوضاع هم برای لیبی و هم برای کشورهای همجوار بسیار وخیم خواهد بود.

در همین راستا "عبدالکریم صبرا"، سخنگوی اتاق عملیات عمرالمختار، وابسته به ارتش ملی لیبی اعلام کرد که شهروندان لیبیایی به یک گور دسته جمعی در ورودی غربی شهر درنه دست یافتند که شامل پنج جسد است و عملیات شناسایی این اجساد ادامه دارد.

اخبار بین الملل - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------