فرار از پایتخت داعش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

جنگنده های روسیه بیش از 50 هدف را در شهر رقه بمباران کرده اند. ژنرال" آندری کارتاپولوف" از ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرده است در روزهای آتی نیز حملات به شهر رقه با شدت ادامه خواهد یافت.

در اثر حملات هوایی جنگنده های روسیه به شهر رقه مرکز خلافت خودخوانده گروه تروریستی داعش، فرماندهان این گروه به همراه خانواده هایشان شهر رقه در شرق سوریه را ترک کرده و به سمت موصل عراق می روند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری "دوغان حیات" ترکیه روزنامه الاخبار چاپ لندن  خبر از تخلیه بخش هایی از شهر رقه پس از شدت گرفتن حملات هوایی روسیه داده است.

رقه از 26 ماه پیش و پیش از اعلام خلافت خودخوانده گروه داعش، به اشغال جبهه النصره یکی از گروه های در ائتلاف با القاعده در آمد و پس از چند ماه گروه تروریستی داعش موفق شد جبهه النصره را از این شهر فراری داده و بر این شهر مسلط شود. هم اکنون این شهر مرکز خلافت خودخوانده داعش محسوب می شود.

بر اساس اعلام ستاد مشترک ارتش روسیه ، جنگنده های روسیه بیش از 50 هدف را در شهر رقه بمباران کرده اند. ژنرال" آندری کارتاپولوف" از ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرده است در روزهای آتی نیز حملات به شهر رقه با شدت ادامه خواهد یافت. به گفته این مقام نظامی روسیه، این حملات شدید تمرکز گروه داعش را از بین برده است.

روس ها از سه شنبه هفته گذشته حملات هوایی خود را به مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی در سوریه آغاز کرده اند.  گزارش رسانه های غربی حاکی است جنگنده های روسیه بیش از آنکه به اهداف تحت تسلط داعش حمله کنند، به مواضع نیروهای مسلح مخالف بشار اسد حمله می کنند.

دولت روسیه اعلام کرده است حملات علیه گروه های تروریستی سوریه تا 3 یا 4 ماه آینده ادامه خواهد یافت.

همزمان مسعود بارزلانی رییس اقلیم کردستان عراق نیز از دولت روسیه خواسته است به کردهای عراقی برای مبارزه با داعش کمک کند. اظهارات این مقام اقلیم کردستان عراق در حالی مطرح شده است که مقامات عراقی نیز در روزهای گذشته چنین درخواستی از روسیه داشته اند.

بر اساس برخی گزارش های تایید نشده روسیه در عراق یک مرکز هماهنگی - اطلاعاتی به منظور مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه تشکیل داده است.

 

اخبار بین الملل - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------