آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

استفاده از زیردریایی بدون سرنشین برای یافتن هواپیمای مالزی



اخبار بین الملل - استفاده از زیردریایی بدون سرنشین برای یافتن هواپیمای مالزی

این زیردریایی به نام "بلوفین -21" به طول 4.93 متر و وزن 750 کیلوگرم مجهز به دستگاه دریافت سیگنال در آب است. این زیردریایی در عملیت جستجو و انتقال لاشه کشتی ها در عمق دریا و کشف مین های دریایی استفاده می شود.

گروه جستجوگر هواپیمای ناپدید شده مالزی قصد دارد با استفاده از زیردریایی بدون سرنشین برای یافتن هواپیما تلاش کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است این زیردریایی کوچک و بدون سرنشین در چند روز آینده، به عمق آب های اقیانوس هند فرستاده شود تا به این وسیله در این منطقه نیز جستجوها برای ردیابی هواپیما افزایش یابد.

این زیردریایی که در خارج از دریا قابل کنترل است به عمق مناطقی ارسال می شود که در آنها سیگنال های احتمالی متعلق دو جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده دریافت شده اند.

با این حال باطری صندوق سیاه هواپیمای مالزی تنها به مدت 30 روز قابلیت فعالیت دارد. در چند روز اخیر چند کشتی از دریافت سیگنال هایی خبر داده بودند که احتمالا مربوط به صندوق سیاه هواپیماست. هم اکنون جستجو ها ادامه دارد و واقعیت این سیگنال های دریافتی در حال بررسی است.

عکسی از زیردریایی بدون سرنشین بلوفین -21 که توسط نیروی دریایی آمریکا منتشر شد

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مالزی

 
"انگوس هیوستن" فرمانده پیشین ارتش استرالیا و رئیس مرکز هماهنگی عملیات جستجو هواپیمای مالزی گفت: امید زیادی برای یافتن قطعه ای شناور از هواپیمای ناپدید شده نداریم.
وی افزود: امواج دریافتی توسط کشتی استرالیایی بهترین فرضیه در حال حاضر است.

مسؤولان و کارشناسان قصد دارند منطقه محل صدور سیگنال ها را به صورت دقیق مشخص کنند و سپس زیردریایی بدون سرنشین را به عمق اقیانوس اعزام کنند.

این زیردریایی به نام "بلوفین -21" به طول 4.93 متر و وزن 750 کیلوگرم مجهز به دستگاه دریافت سیگنال در آب است.  این زیردریایی در عملیت جستجو و انتقال لاشه کشتی ها در عمق دریا و کشف مین های دریایی استفاده می شود. زیردریایی می تواند به مدت 20 ساعت زیر آب باقی بماند و حداکثر تا عمق 4500 متر زیردریا حرکت کند.

در صورتی که این زیردریایی بتواند در زیر آب سیگنال هایی را دریافت کند به بالای آب کشیده شده و به دوربین های فیلمبرداری مجهز خواهد شد زیرا این وسیله نمی تواند همزمان مجهز به دستگاه های دریافت سیگنال و فیلمبرداری باشد.

شمار زیادی از کشورها با اعزام کشتی، هواپیما و بالگرد در عملیات جستجوی این بالگرد مشارکت دارند.
نیروی دریایی آمریکا هم عکسی را از زیردریایی بدون سرنشین بلوفین -21 منتشر کرده است که قرار است در عملیات جستجو استفاده شود.

هم اکنون 31 روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن می گذرد اما سرنوشت آن مشخص نشده است. همچنین به طور قاطع نمی تواند درباره سرنوشت این هواپیما سخن گفت. علاوه بر این هیچ بخشی از این هواپیما نیز یافت نشده است.

مقامات مالزی قبل از این اعلام کرده بودند هواپیمای مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده و هیچ یک از سرنشینان آن نجات نیافته اند. با این حال هیچ چیزی که این موضوع را تایید کند وجود ندارد.

این هواپیما در کمتر از یک ساعت پس از آغاز پرواز از شهر کوالالامپور از صفحه رادارها ناپدید و تماس کادر پرواز آن با برج مراقبت نیز قطع شد. به گفته کارشناسان، یک یا چند نفر به صورت آگاهانه، تجهیزات ارسال فرکانس به سمت رادار را قطع کرده است.

جستجو در خط سیر هواپیما در مسیر کوالالامپور به پکن در زمین و دریا نیز بی فایده بود و منجر به هیچ نتیجه ای نشد. پس از آن گزینه تغییر عمدی مسیر پرواز هواپیما به سمت جنوب اقیانوس هند مطرح شد. براساس گمانه زنی های ماهواره ای، هواپیما به سمت جنوب اقیانوس هند پرواز و در منطقه ای از این دریا سقوط کرده است.

هم اکنون جستجوها در جنوب اقیانوس هند و در فاصله 2 هزار کیلومتری غرب استرالیا در منطقه ای به وسعت 25 هزار کیلومتر مربع ادامه دارد.

در هفته های اخیر بارها ماهواره ها نیز تصاویری را از سطح دریا در جنوب اقیانوس هند منتشر کرده و از وجود شناور اجسامی خبر دادند که احتمالا مربوط به هواپیمای ناپدید شده مالزی است اما با بررسی های کشتی ها و هواپیماهای جستجوگر این گزینه رد شد.
اخبار بین الملل - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------