پرداخت ۴۳۳ هزار دلار غرامت به قربانیان کشتی غرق شده کره جنوبی



اخبار,اخبار بین الملل ,کشتی غرق شده کره جنوبی

 

اخبار بین الملل - پرداخت ۴۳۳ هزار دلار غرامت به قربانیان کشتی غرق شده کره جنوبی

یکی از مقام های رسمی کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: اکثر غرامت های این حادثه توسط شرکت های خارجی پرداخت می شود. اکنون تعیین میزان خسارت ها به دلیل افزایش قربانیان بسیار دشوار است.

 شرکت های بیمه اعلام کردند که به بازماندگان قربانیان کشتی غرق شده در کره جنوبی 450 میلیون وون (433.350 دلار) غرامت پرداخت می کنند.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از کره تایمز، مقامات مالی در این کشور اعلام کردند که هر مسافر این کشتی توسط سازمان کشتیرانی کره (KSA) به مبلغ 350 میلیون وون بیمه شده بود. همچنین 330 دانش آموز و معلم آنان نیز پیش از سفر، بیمه نامه های به ارزش 100 میلیون وون برای هر نفر خریداری کرده بودند.

طبق این گزارش بیمه نامه های سفر از شرکت بیمه "دونگبو" کره جنوبی خریداری شده بوده است. این شرکت تحت پوشش بیمه اتکایی "کرین ری" است که با چند شرکت بزرگ بین المللی همکاری می کند.

یکی از مقام های رسمی کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: اکثر غرامت های این حادثه توسط شرکت های خارجی پرداخت می شود. اکنون تعیین میزان خسارت ها به دلیل افزایش قربانیان بسیار دشوار است.

همچنین مدیران دونگبو با ابراز همدردی با خانواده دانش آموزان، اعلام کردند که این حادثه به دلیل داشتن بیمه اتکایی به آنان زیان مالی وارد نمی کند و آنان سعی می کنند به سرعت به بازماندگان غرامت ها را پرداخت کنند.

این کشتی مسافری، هنگام عزیمت از بندر "اینچیون" اواخر روز سه شنبه، 475 مسافر و خدمه داشت که 340 نفر از آنها را معلمان و دانش آموزان نوجوان تشکیل داده بودند. این دانش آموزان از مدرسه "دانوون" نزدیک سئول، پایتخت کره جنوبی، قصد داشتند برای سفرگردشی به جزیره "جیجو" در فاصله 100  کیلومتری جنوب شبه جزیره کره بروند.

گزارش ها از دستگیری کاپیتان این کشتی به همراه دو تن دیگر از همکارانش حکایت دارد. این کاپیتان با اتهام سهل انگاری، ترک کشتی تا قبل از تخلیه مسافران و تاخیر در تصمیم گیری برای تخلیه آنها مواجه است. اما ناخدای کشتی غرق شده کره جنوبی می گوید که به این دلیل دستور تخلیه کشتی را دیر داد که نگران بود امواج آب مسافران را با خود ببرد.
کشتی "سوول" که در سال ١٩٩٤ در ژاپن ساخته شد، ۱۴۶ متر طول داشت و قادر به حمل بیش از ۹۰۰ سرنشین و همچنین تعدادی اتومبیل سواری و کامیون بود. صاحبان سوول می گویند، این کشتی هنگام آغاز سفر مشکل فنی خاصی نداشته است. 

اخبار بین الملل - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------