آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نسخه ساده‌تر ممنوعیت مهاجرتی ترامپ دارندگان گرین کارت و مسافران در راه آمریکا را شامل نمی‌شود



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , ترامپ

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد؛

نسخه ساده‌تر ممنوعیت مهاجرتی ترامپ دارندگان گرین کارت و مسافران در راه آمریکا را شامل نمی‌شود 

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهوری این کشور در حال بررسی نسخه ساده‌تر دستور اجرائیش درباره ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکاست تا مشکلاتی را که سبب شد نخستین دستورش به دادگاه کشیده شود را رفع کند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا در نشست هیاتی حول محور مبارزه با تروریسم در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: دستور اولیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان یک توقف موقت طراحی شده بود  تا به او اجازه دهد که وضعیت مهاجرت و نقاط ضعف سیستم کنترل را که مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد، بررسی کند.

 

وی افزود: هنگامی که دادگاه‌های آمریکا اجرای این دستور را مسدود کردند دولت ترامپ بسیار متعجب شد درحال حاضر ترامپ مدل ساده‌تر، مناسب‌تر و محکم‌تر این ممنوعیت سفر را در نظر دارد. دفعه آینده ترامپ مطمئن خواهد بود که هیچ کس بی‌دلیل گرفتار سیستم کنترل برای ورود از خارج کشور به فرودگاه‌های ما نخواهد شد.

 

کلی ادامه داد: نسخه جدید این ممنوعیت دیگر مانع ورود افرادی که گرین‌کارت دارند و یا مسافرانی که در حال حاضر برای ورود به آمریکا سوار هواپیما شدند نمی‌شوند. تنها مردمی که ویزا دریافت کردند و در حال حاضر در حال عبور از مرز ما هستند اجازه ورود به آمریکا دارند اما برای دیگران یک "توقف کوتاه مدت" وجود دارد تا مطمئن شویم که آن‌ها به منظور ورود به آمریکا سوار هواپیما نخواهند شد.

 

وی گفت: در بین‌ چالش‌های امنیتی این مساله نیز وجود دارد که آمریکا هیچ شراکت قوی و محکمی در زمینه مقابله با تروریسم با کشورهایی که اطلاعات مستند و محکمی درباره مسافران مظنون ندارد تا بتواند پیش از آنکه شهروندان کشورهای خاص به آمریکا سفر کنند ارزیابی مناسبی در خصوص تهدید و خطراتی که اعمال می‌کند داشته باشد.

 

کشورهایی که در ممنوعیت اولیه ترامپ ذکرشدند شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن است.

 

کلی در این نشست بار دیگر به این هفت کشور اشاره کرد و باعث این گمانه زنی شد که آن ها در دستور اجرایی آتی ترامپ نیز گنجانده خواهند شد.

 

وی گفت: آمریکا باید راه‌های معتبرتری را پیدا کند تا مطمئن شود مردمی که قصد ورود به آمریکا را دارند از نیت درست و خوبی برخوردار هستند.

 

توماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان در این خصوص گفت: به نظر من این ممنوعیت موثر نیست این ممنوعیت می‌تواند باعث لطمه‌های بیشتر شود و هیچ امنیت بیشتری رابه وجود نمی‌آورد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------