آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آیا مصر به عربستان حمله خواهد کرد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

گویا ماه عسل شاه سعودی با رئیس جمهور مصر خیلی زود پایان یافته و روابط این دو کشور هر روز دستخوش تبادل سیگنال هایی است که برخی ها از آن بوی جنگ استشمام کرده اند، بطوری که یک دیپلمات سابق عرب می گوید: سرانجام کار این دو کشور به جنگ منتهی می شود.

گویا ماه عسل شاه سعودی با رئیس جمهور مصر خیلی زود پایان یافته و روابط این دو کشور هر روز دستخوش تبادل سیگنال هایی است که برخی ها از آن بوی جنگ استشمام کرده اند، بطوری که یک دیپلمات سابق عرب می گوید: سرانجام کار این دو کشور به جنگ منتهی می شود.

 

محمد العربی زیتوت دیپلمات سابق الجزایر روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر مطلبی در خصوص روابط مصر و سعودی قرار داده و با طرح این نکته که آیا مصر سرانجام در پایان راه به عربستان سعودی حمله خواهد کرد، نوشته است، آنها که هزینه کودتای السیسی را پرداخته اند باید درک کنند، وزیری که علیه رئیسش (مرسی) کودتا می کند، علیه کسی هم که او را رئیس جمهور کرد (عربستان) می تواند بشورد.

 

این طعنه زیتوت به دولت سعودی است که هزینه های کودتا علیه مرسی را پرداخت تا السیسی به قدرت برسد.

 

حالا گویا سعودی ها سعی دارند السیسی را تنبیه کرده و از قدرت کنار بگذارند و محمد العربی الزیتوت اعتقاد دارد که 'سعودی ها بویژه پس از آن جدی شده اند که طرفداران السیسی در فحاشی به ملک سلمان تا جایی پیش رفته اند که پادشاه سعودی را خائن توصیف می کنند'.

 

این موضوع، حتی اتیوپیایی هایی را هم که این روزها بر سر نیل با قاهره شاخ به شاخ شده اند، خوشحال کرده است، بویژه پس از بازدید ملک سلمان از سد النهضه در سرچشمه نیل که خشم مصری ها را برانگیخت.

 

گویا روزهای کوتاه ماه عسل ملک سلمان و السیسی خیلی بطول نیانجامید و دیگر از پروژه احداث پل بر روی دریای سرخ و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان خبری نیست و در مقابل هر روز که می گذرد بر دامنه و پهنه دشمنی دو کشور افزوده می شود و سعودی ها نمی توانند خشم خود را از اعلام حمایت های السیسی از دولت های سوریه و عراق پنهان کنند و همچنین پشت کردن قاهره به ریاض در ارتباط با بحران یمن و حالا این روزها بر سر روابط قاهره با آنکارا که شکاف ها را بیش از گذشته نمایان کرده است.

 

به اعتقاد کارشناسان بروز شکاف های بزرگ در گسل روابط قاهره و ریاض، جملگی بخاطر بازی خارج از قاعده سعودی ها در منطقه و دخالت های این کشور که خود را برادر بزرگتر می داند است که حوصله همه را سر برده و متحدان این کشور نیز جز با پول در کنارش نمی ایستند و این رویه منجر شده تا اینکه تحلیلگران و دیپلمات ها در منطقه بوی جنگ میان دو کشور را احساس کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------