وزیرخارجه مکزیک: از هر جا که بتوانیم به آمریکا ضربه می زنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیرخارجه مکزیک روز شنبه در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که دولتش بطور گزینشی به اقدامات آمریکا واکنش نشان داده و مقابله به مثل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تنش میان دولت های آمریکا ومکزیک بیش از پیش افزایش یافته و این موضوع بعد از سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به مکزیک و اظهاراتش درباره دیوار مرزی میان دو کشور، به اوج خود رسیده است. 

 

درهمین ارتباط، لوئیس ویده گارای وزیر امورخارجه مکزیک درگفت و گو با یکی از شبکه های دولتی این کشورگفت: دولتش بطور گزینشی به اقدامات آمریکا واکنش نشان خواهد داد و مقابله به مثل خواهد کرد و از هر جایی که بتواند ضربه خواهد زد.

 

وزیر امورخارجه مکزیک گفت:'مکزیک استفاده از حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می دارد و طبیعی است که دولت باید مقابله به مثل کند. پاسخ ما احتمالا وضع مالیات به تمام واردات از آمریکا نخواهد بود، چرا که با این کار مصرف کنندگان مکزیکی صدمه می ببینند و مکزیکی ها در زندگی روزانه خود دچار دردسر می شوند. مقابله به مثل ما گزینشی خواهد بود.

 

وزیر امورخارجه مکزیک روزگذشته نیز پس ازملاقات با رکس تیلرسون و جان کلی وزیران خارجه و امنیت داخلی آمریکا به خبرنگاران گفت: مردم مکزیک در باره سیاست هایی که ممکن است به منافع ملی این کشور و مکزیکی های داخل و خارج، آسیب برساند، نگران و خشمگین هستند. 

 

روابط آمریکا ومکزیک در هفته جاری پس از آن تیره تر شد که واشنگتن اعلام کرد: آمریکا قصد دارد بسیاری از مهاجران غیرمجاز را در صورتی که از مرزهای جنوبی وارد ایالات متحده شده باشند، بدون در نظر گرفتن ملیت آنان، به مکزیک بازگرداند. 

 

محافل سیاسی مکزیک از'انریکه په نا 'رئیس جمهوری این کشور و ویده گارای، به علت نشان دادن تمایل بیش از حد برای سازش با ترامپ که بارها موجب تنش میان دوکشور شده، انتقاد کرده اند. 

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان بر احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک اصرار می ورزد و می گوید ساخت این دیوار بسیار زودتر از موعد آغاز می شود، دیواری که در طول سه سال و با هزینه 21.6 میلیارد دلار ساخته خواهد شد.

 

رئیس جمهور آمریکا می گوید هزینه احداث این دیوار مرزی با افزایش 20 درصدی تعرفه واردات از مکزیک و وضع تعرفه 35 درصدی بر شرکت های آمریکایی فعال در مکزیک، تامین خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------