موگرینی: پیش به سوی اجرای طرح‌های دفاعی اتحادیه اروپا!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید، این اتحادیه با عزم کامل به برنامه خود برای گسترش همکاری‌های دفاعی ادامه خواهد داد و کشورهای عضو باید از تمامی امکانات خود در این راستا بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفته‌اند که این بلوک با سرعت تمام در حال نزدیک کردن کشورهای عضو درخصوص تمامی مسائل مرتبط با امور دفاعی است.

 

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ماه‌های آتی فرصت برای برگزاری پروژه‌های همکاری‌های بزرگتری به ویژه در زمینه امنیت سایبری فراهم می‌آید. اما مشخص است که ما باید با سرعت بیشتر و عزم راسخ در زمینه دفاع اروپا کار کنیم.

 

موگرینی در جریان سخنرانی در کنفرانس سالانه آژانس دفاع اروپایی گفت که اتحادیه اروپا در حال حاضر بر روی بیش از ۵۰ پروژه برای ایجاد صندوق دفاع مشترک که توسط ۲۳ عضو اتحادیه برای تشکیل آن تصمیم‌گیری شد، همکاری می‌کند.

 

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: این برنامه جدید به شکاف‌های اصلی که ما باید آنها را پر کنیم و همچنین بخشی که ما باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم، تمرکز دارد. ما به دست کم سه برنامه برای دستیابی به این ظرفیت‌ها نیاز داریم. که اولین آن همکاری ساختار دائم موسوم به "PESCO" است.

 

پسکو که از سوی آلمان و فرانسه ارائه شده، نیروهای مشترک کشورهای اتحادیه اروپا را بخشی از یک برنامه همکاری دفاعی می‌داند که شامل تعهدات در یکپارچگی نیروهای مسلح، تقویت و افزایش هزینه‌های دفاعی و ایجاد مرکزی مشترک برای فرماندهی می شود.

 

رهبران اتحادیه اروپا همچنین مبلغ ۴.۹ میلیارد پوند را برای تامین مالی تحقیقات نظامی و توسعه جنگ افزارها و خرید مشترک تجهیزات جدید تعهد داده‌اند.

 

پسکو که قرار است ماه آتی میلادی به اجرا گذاشته شود، یکی دیگر از سری روابط پیچیده میان برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو محسوب می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------