آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اطمینان نماینده آمریکا از دستیابی به خلع هسته‌ای کره‌شمالی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به‌رغم نگرانی‌هایی درباره روند آهسته دیپلماسی هسته‌ای در هفته‌های اخیر، نماینده ارشد آمریکا در امور کره‌شمالی امروز (دوشنبه) درباره دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در کره‌شمالی ابراز اطمینان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استیون بیگن، نماینده ارشد آمریکا در امور کره‌شمالی در دیدار با همتایش از کره‌جنوبی در سئول گفت: واشنگتن و سئول یک هدف مشترک برای پایان دادن به هفت دهه خصومت در شبه جزیره کره دارند.

 

بیگن گفت: الزام اولیه برای ما برای رسیدن به این نقطه پایانی، دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل با قابلیت راستی آزمایی در کره‌شمالی است. بنابراین کاملا اطمینان دارم که این هدف در دسترس است و معتقدم که دو رئیس‌جمهوری به شکل فزاینده‌ای روی این هدف متمرکز شدند.

 

لی دو-هون، نماینده هسته‌ای ارشد کره‌جنوبی هم اعلام کرد: روند خلع سلاح هسته‌ای در تقاطعی حساس قرار دارد و ضرورت دارد که ما گاها با یکدیگر دیدار کنیم.

 

کره‌شمالی از زمان ورود به مذاکرات هسته‌ای در اوایل امسال، تدابیری مانند توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای و امحای سایت آزمایش هسته‌ای را انجام داده است. ایالات متحده بخشی از مانورهای نظامی سالانه با کره‌جنوبی را به حالت تعلیق درآورده است اما تمایلی ندارد مزایای سیاسی و اقتصادی در اختیار کره‌شمالی قرار دهد، تا زمانیکه این کشور گام‌های جدی دیگری هم بردارد. تعطیل شدن سایت آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی هم با حضور رسانه‌های خارجی انجام شد و مورد بررسی کارشناسان قرار نگرفت.

 

اوایل همین ماه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای چهارمین بار عازم کره‌شمالی شد و در حال رایزنی با متحدانش در ژاپن و کره‌جنوبی است تا دور دوم نشست کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شود. این اقدامات چشم‌انداز روشن‌تری را برای تبادلات مرتبط عالی‌رتبه میان آمریکا و کره‌شمالی فراهم می‌کند اما از زمان اعلام هیچ پیشرفتی نداشته است.

 

در روزهای گذشته، دو کره و فرماندهی سازمان ملل خروج تسلیحات از پست‌های نگهبانی در روستای مرزی پانمونجوم را به پایان رساندند. فرماندهی سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، سه طرف به صورت مشترک روند غیرنظامی‌سازی را تایید کردند و پست‌های نگهبانی در دو طرف بسته شده است. یک نشست سه‌جانبه برای فردا سه‌شنبه با هدف بررسی استانداردهای تعامل، بازبینی و شناسایی برنامه‌ریزی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------