هواپیمای مالزی سپربلای هواپیمای پوتین شد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار بین الملل- هواپیمای مالزی سپربلای هواپیمای پوتین شد؟

شبکه المیادین گزارش داد: موشک پرتاب شده در اوکراین که هواپیمای مسافربری مالزی را سرنگون کرد، احتمالا هواپیمای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را هدف گرفته بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر بیسار طراف گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره ادامه گمانه زنیها در مورد علت سقوط هواپیمای مالزیایی گفت: مسئله قابل توجه آن است که سرنگون شدن هواپیمای مالزیایی که رنگ های قرمز، سفید و آبی آن شبیه هواپیمای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است که در حال بازگشت از برزیل بود. آژانس حمل و نقل هوایی روسیه اعلام کرد هیچ اطلاعاتی را درباره مسیر هواپیمای رئیس جمهور این کشور منتشر نمی کند. اما خبرگزاری رسمی روسیه اعلام کرد فعالیت راداری از سامانه موشکی اوکراین را در روز پنج شنبه همزمان با سقوط هواپیمای مالزیایی ثبت کرد. یگان سامانه موشکی اوکراین در جنوب دونتسک مستقر است.

در ادامه این گزارش آمده است: آژانس فدرال روسیه اعلام کرد هواپیمای پوتین و هواپیمای مالزیایی روز پنج شنبه با حدود نیم ساعت اختلاف از یک منطقه مشترک در ارتفاع ده کیلومتری نزدیک ورشو پایتخت لهستان عبور کردند. گزارش های اولیه نشان می دهد هواپیمای بوئینگ در حال پرواز عادی از آمستردام به کوالالامپور بود. بلافاصله پس از انتشار این خبر فاجعه آمیز، فرضیه سرنگون شدن این هواپیما با موشک زمین به هوا مطرح شد. کی یف بلافاصله روسیه و نیروهای دفاع مردمی در شرق اوکراین را متهم کرد. اما به نوشته روزنامه «راسیسکا گازیه تا» این سوال مطرح می شود که چرا مقامات کی یف به هواپیمای مالزیایی اجازه دادند از حریم هوایی استان های شرق اوکراین که شاهد درگیریهای مسلحانه است، عبور کند. کی یف پیش از این پرواز هواپیماها در این منطقه را ممنوع کرده بود.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: مطبوعات روسی فاش کردند آخرین تماس بین کادر پرواز هواپیمای مالزیایی با برج مراقبت روسی در روستوف شصت کیلومتر پیش از ورود هواپیما به حریم هوایی این کشور بود. اما شاهدان می گویند بعضی از اجزا هواپیما تا فاصله پانزده کیلومتری پرتاب شده است. اما تصاویر هواپیمای سقوط کرده نشان می دهد تعداد زیادی از اجساد در یک محل وجود دارد. نیروهای کمیته های مردمی در شرق اوکراین این سوال را مطرح کردند که چرا دست کم یک فروند جنگنده اوکراینی پیش از سرنگونی هواپیمای مالزیایی به پرواز درآمده بود. اما واقعیت آن است که حتی دو جعبه سیاه هواپیما هم ممکن است نتوانند به کشف علت واقعی سقوط آن کمک کنند و تجربه ابهام درباره ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی در ماه مارس گذشته تکرار خواهد شد.

اخبار بین الملل - واحدمرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------