واکنش وزارت خارجه آمریکا به انتقادات مقامات صهیونیست از طرح جان کری / شرط عجیب‌ مصری‌ها برای‌ درمان‌ مجروحان‌ غزه



 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار بین الملل - ۱۰ کودکی که در حال بازی به خاک و خون کشیده شدند/ حماس از کشته شدن ۱۰ نظامی صهیونیست در الشجاعیه خبر داد

بیست و دومین روز تجاورز همه جانبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه با بمباران شدید بازی کودکان شروع شد که شهادت 10 کودک معصوم را در پی داشت. از سوی دیگر حماس نیز از کشته شدن 10 نظامی صهیونیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد. این تجاوز تاکنون 1049 شهید و بیش از 6 هزار مجروح بر جای گذاشته است.


00:20 شرط عجیب‌ مصری‌ها برای‌ درمان‌ مجروحان‌ غزه
العالم - مجروحانی که به علت وخامت اوضاع جسمانی و یا ازدحام بیمارستان های غزه برای درمان به مصر منتقل می شوند، پیش از آغاز درمان مورد بازجویی قرار می گیرند و سرویس اطلاعاتی مصر درمان مجروحان را مشروط به ارائه اطلاعات کرده اند.
 
منابع بیمارستانی به "رای الیوم" گفته اند: "یکی از مجروحین فلسطینی از پاسخ دادن به بازجویان مصری خوداری کرد و از پدرش خواست وی را غزه برگرداند. این جوان فلسطینی اهل غزه می گوید: مُردنم در غزه بهتر از دادن اطلاعات درباره تونل ها و چگونگی ساخت تسلیحات به سرویس های اطلاعاتی مصر است."
 
روابط گروه های مقاومت از جمله "حماس" و "جنبش جهاد اسلامی" پس از روی کار آمدن "عبدالفتاح السیسی" فرمانده سابق ارتش مصر و رئیس جمهور حال حاضر این کشور رو به وخامت گذاشته است.
 
دولت جدید مصر از آغاز اداره امور این کشور، با بستن گذرگاه "رفح"، بر شدت محاصره غزه افزود و تونل هایی را که فلسطینی ها برای تامین مایحتاج خود (به صورت قاچاق) حفر کرده بودند را تخریب کرد.
 

23:25  ارتش اسراییل هلاکت 9 سرباز در غزه را تایید کرد


 22:17   واکنش وزارت خارجه آمریکا به انتقادات مقامات صهیونیست از طرح جان کری / آمریکا پیشنهاد رسمی برای آتش‌بس در غزه ارائه نکرده است
به گزارش خبرگزاری فارس، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه واشنگتن هرگز پیشنهادی رسمی برای آتش‌بس در غزه ارائه نکرده است. وی افزود : «ما تنها بخش‌هایی از ایده‌های محرمانه مربوط به پیشنهاد مصر را مطرح کردیم.»

وی همچنین در واکنش به جنجال‌های ایجاد شده بر سر انتقادات مقامات رژیم صهیونیستی از طرح جان کری برای آتش‌بس در غزه گفته طرفین متحد نباید اینگونه با یکدیگر رفتار کنند.

خانم ساکی تونل‌ها در غزه را تهدیدی واقعی علیه اسرائیل خواند و گفت واشنگتن می‌پندارد این تونل‌ها را می‌توان به گونه‌ای که منجر به افزایش تنش‌ها نشود نابود کرد.

22:01   نتانیاهو: آماده گسترش حملات در غزه هستیم/یعلون: جنگ را ادامه دهیم/گانتز: حماس به بیمارستان حمله کرد

21:54   ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی از شمال غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد

21:53   تماس تلفنی ظریف با خالد مشعل و رمضان عبدالله

21:48   مقام کاخ سفید از توافق اوباما و رهبران کشورهای غربی برای آتش‌بس فوری در غزه خبر داد

21:35   حماس از کشته شدن 10 نظامی صهیونیست در الشجاعیه خبر داد

21:29   ارتش رژیم صهیونیستی: فلسطینیان ساکن حومه غزه منازل خود را فوراً ترک کنند

20:36   خشم دولت اوباما از انتقاد مقامات صهیونیست از طرح جان کری برای آتش‌بس در غزه

20:27   جان کری خواستار آتش‌بس 24 ساعته در غزه شد

20:08   گردان‌های قسام با 5 خمپاره مناطق شرقی بیت حانون را هدف قرار داد

19:38   کشته شدن 4 نظامی صهیونیست و زخمی شدن 10 نظامی دیگر

19:16   شهادت 10 کودک فلسطینی در غرب غزه در روز عید فطر

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------